Het is nu za nov 18, 2017 6:20 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ratje kopen
BerichtGeplaatst: za sep 20, 2014 11:19 pm 

hoi,

ik heb de laatste week contact gehad met een vrouw, die heel graag van al haar ratjes af wil.
ik kreeg een foto erbij gestuurd van drie ratjes die in zo'n klein kooitje zaten dat ze hun kont niet konden keren.
ze probeert nu al een week lang om haar ratjes aan mij te verkopen, maar daardoor wordt ik een beetje achterdochtig.
ik ben bang dat ze misschien ziek zijn en dat ze daarom van ze af wil, dus eigenlijk weet ik niet of ik er 1 bij haar vandaan moet halen. ze is voor zover ik weet geen fokker of zoiets, maar ik vertrouw het toch niet helemaal. wat denken jullie?
de ratjes zien er wel goed verzorgd uit. ik vind alleen dat ze teveel haar best doet om ze weg te krijgen.

Profiel  

Berichttitel: Re: Ratje kopen
BerichtGeplaatst: zo sep 21, 2014 9:14 am 
Site Admin

Hoe ben je met haar in contact gekomen? Heb je haar zelf benaderd omdat je een ratje er bij wil of heeft zij contact met jou gezocht?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 22, 2014 11:48 pm 

Via een advertentie op marktplaats waar ik een oproep had geplaatst of iemand een maatje had van ongeveer een jaar oud. Zij reageerde dezelfde dag nog. En sindsdien bleef ze zeuren. En iedere keer wanneer ik tegen haar zeg dat als ze van haar ratjes af moet, ze, ze ook naar een opvang kan brengen. Ik heb uiteindelijk iemand gevraagd die graag ratjes wil om haar ratjes over te nemen, maar zij zit nog met 1 gerbil en kan dat dus niet. Maar de vrouw wilde ook wel ruilen. Of dat we de ratjes bij de gerbil zouden zetten. Uiteindelijk vond ik het sneu voor die beestjes dat ze van ze af moest, dat ik wat meer ging vragen om het te overwegen. En toen kreeg ik een foto toegestuurd van 3 ratjes in misschien een reiskoffertje. Althans dat hoop ik want ze konden hun kont niet keren. Verder zagen ze er wel gezond uit. Uiteindelijk heb ik gezegd erover na te denken. Maar ze wrong zich in allerlei bochten om van die beestjes af te komen.alleen waar ik woon is de regel dat ik niet meer dan twee ratjes mag en lily pas was overleden en ik niet nog een ratje wil kwijtraken aangezien die beestjes mijn alles zijn. Ik raak heel snel aan ze gehecht. Maar goed. Sinds ik heb gezegd dat ik erover zou nadenken laat ze me met rust. Het vervelende is dat ik dus nog geen maatje voor mijn ratje heb gevonden omdat er overal rittens worden aangeboden, maar bijna nergens een ratje van dezelfde leeftijd als de mijne en als ik ze vind, worden zr alleen per twee weggedaan omdat hun anders 1 ratje overhouden. Erg lastig dus.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 22, 2014 11:55 pm 

Dat is een hele nare situatie, temeer omdat ze ook nog wil ruilen voor een gerbil. Raar verhaal. .. maar als je er geen goed gevoel bij hebt gewoon niet doen. Ik vind het tof dat je je zo druk maakt over het welzijn van deze ratjes, maar pas goed op met dit soort mensen. Je zou zelf ook eens contact kunnen opnemen met de opvang, er zitten veel ratjes te wachten op een nieuw thuis, hier kun je een leeftijdgenootje vinden voor jouw ratjes. Succes verder :thumbsup:

Ut kump goot...
Dag lieve Bennie, Fred, Spruitje, Dolf, Walther, Willem, Eddie, Sjoke, Jaaps, James en Squitje..

Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 23, 2014 12:00 am 

Hoi
Helaas is er een hoop ellende op marktplaats ed....
Zo als jij nu omschrijft zijn er heel veel :(
Hoe zielig het ook is voor de aangeboden dieren, maar als je een dier zoekt zou i k dat nooit via marktplaats doen..
Er zijn heel veel leuke ratjes van verschillende leeftijden in de opvangen momenteel.
Daarvan weet je iig zeker dat er in het belang van de ratten wordt gedacht en ze daar zo goed mogelijk verzorgd zijn..

Succes!

Groetjes Jet

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]