Het is nu di nov 21, 2017 10:13 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Vier wilde rittens
BerichtGeplaatst: vr okt 03, 2014 3:28 pm 

Hebben jouw mannen trouwens hun ballen nog of zijn het castraatjes?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr okt 03, 2014 3:54 pm 
Site Admin

Mooi om te lezen, ik ben ook van wat denkwijzes afgestapt en 'durf' er nu ook wat meer me te experimenteren. :) Bij de zusjes is me duidelijk dat ze invloed van mensgerichte ratjes nodig hebben (mogen ook wildjes zijn, de Maussies bv.) maar deze ventjes hebben het vanaf het begin zo goed gedaan dat ik gewoon eens wil zien er ervaren hoe ze het in een compleet wilde groep doen. Tot dusver prima dus. Ze hebben hun ballen nog, 1 halfwildje begint wat te klieren dus die gaat ze binnenkort wel inleveren. De rest op termijn wellicht ook, maar ook daarmee wil ik wat meer gaan afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen. Voor nu zijn het lieve, stabiele ventjes die het samen goed doen dus mag het zo blijven. Zijn jouw mannen gecastreerd?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo okt 05, 2014 10:08 pm 

Nee, ze zijn alle drie nog 'compleet'. Ik heb Andor en Sverre (uit het Vlekjesnest) destijds wel laten castreren. Gedeeltelijk omdat dat toch wel de standaard was met wild en halfwild (dat deed je nou eenmaal om problemen voor te zijn), en gedeeltelijk omdat ze in een groep met vrouwen kwamen, dus dan moet je wel. :clown: Maar de ervaringen van Els met ongecastreerde Baloetje waren zo positief dat ik toen al besloten heb het per definitie niet meer te doen, tenzij het voor de rat noodzakelijk zou zijn. En bij Brynn (tam, maar met 4 maanden al erg veel last van zijn hormonen) heb ik gezien wat het effect kan zijn op het karakter. Voor mij is Brynn zichzelf niet meer. Het is een echte dweil geworden, alleen nog maar geïnteresseerd in eten en slapen. Hij laat zich op zijn kop zitten door een stel rittens. Zijn hele nieuwsgierige eigenwijze karakter, dat wat hem Brynn maakte, is samen met zijn ballen verdwenen. Het zal vast niet bij alle ratten dat effect hebben, en er zullen ongetwijfeld veel ratten zijn voor wie castratie niet alleen nodig is, maar voor de rat zelf ook een zegen. Veel rustiger in dat koppie. Maar ik moet er echt niet aan denken dat mijn wildjes met allemaal hun eigen unieke karakter veranderen in een surrogaatversie van wat ze waren. Bovendien zijn het lieve stabiele kerels, het is nergens voor nodig.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]