Het is nu za nov 18, 2017 3:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do okt 30, 2014 8:05 pm 

Poging twee. xD Met H2O hoop ik ook nog een nestje te doen, maar H'amneko is haar voorgestoken!

Rapalje's H'amenko
Hammie is een actief en nieuwsgierig meisje, ze komt vaak al snel kijken wat er aan de hand is. Het liefst gaat ze lekker op onderzoek uit, eigenlijk heeft ze het véél te druk voor knuffels. Opgepakt worden? Nee ik wil er vando-hoor! Het is een erg leuk meisje uit een leuke lijn, haar vader zou eigenlijk ook mijn A-nest verwekken maar uiteindelijk heeft zijn broer dit gedaan. Ik ben erg blij dat ik alsnog een dochtertje van hem heb en dan ook nog eens met als moeder een mooie Finse importdame!

Afbeelding

Topolino's Hedor
Als een blok ben ik voor deze leuke man gevallen. Zo relaxt, lief, knuffelig, .. een droomvent! Hij ontspande zich gelijk in mijn handen en na wat gekriebel begon hij al snel te knarsen en te ploppen. Een mooie tegenhanger voor Hammie!

Afbeelding

Uit deze combi verwacht ik uiteenlopende karakters, van lekker druk tot knuffelkontjes (in spé, rittens hè :P) en alles er tussenin. :D Hopelijk worden ze net zo flink en stevig als mama, ze is volgens mij m'n grootste damesrat en niet eens de oudste. De verwachte kleuren zijn voornamelijk agouti en zwart, met een goede kans op kaneel (cinnamon), mink, en wellicht albino, parelgrijs (pearl) of parelblond (cinnamon pearl). Allen met berken of japanner tekening. Zowel gladhaar als rex, allen gewoon oor.

Ze is dit weekend uitgerekend! :waaah:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 01, 2014 6:20 pm 

Ze zijn er! :joepie:

Net was Hammie zo lief om even van het nest te komen, dus ik heb ze even kunnen bekijken en tellen.. HET ZIJN ER 17!! :ploppen: De geslachten heb ik niet héél goed bekeken want ik wilde ze natuurlijk niet te lang van mama weg houden, maar wat ik zo snel kon zien was de verdeling wel redelijk gelijk. :ja: Ook nog snel even twee kiekjes getrokken:

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 01, 2014 7:13 pm 
Opperfikkiestoker

Zo, wat een boel! Gefeliciteerd. Hoop dat ze allemaal gezond groot gaan worden :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 02, 2014 12:01 pm 

Dankjewel!

Onder voorbehoud weet ik de geslachtsverdeling! Ik heb 8 mannen en 9 vrouwen geteld. :D Helaas is een van de meisjes vrij klein en had ze niet echt een melkbuikje, hopelijk redt ze het.. :|

Overigens heb ik ook wat roodoogjes gezien dus waarschijnlijk zitten er albinos in het nest. :P Niet waar ik op fok maar ik vind ze stiekem wel erg leuk, hun rode oogjes zijn net robijntjes! :loveeyes:

Inmiddels heb ik alle reserveerders gemaild. ^^ H2O gaat binnenkort wel op date!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo nov 02, 2014 3:42 pm 

Gefeliciteerd!
Dat zijn er idd een hoop zeg!

Duimen dat ze allemaal gezond opgroeien!

Groetjes Jet

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2014 11:26 am 
Ere-lid

Hedor is papa :stampen Hij bleef er zelf heel kalm onder :P

Barrymore

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma nov 03, 2014 2:43 pm 

17 rittens wat veel, maar wat een lieve fruppies zeg, gefeliciteerd

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 08, 2014 10:45 pm 

Jaa knappe Hedor! :luvu: Bedankt!

Het is even stil geweest, deels omdat ik het druk had en ik moest het slechte nieuws eerst even met een reserveerder delen: het kleine rittentje heeft het helaas niet gered. :'( Ik vreesde er al voor en had nog geprobeerd haar met de helft van het nest bij de moeder te leggen zodat ze meer kans had om te drinken, maar het mocht niet baten. Eerder deze week telde ik nog maar 16 rittens. :(

Er zijn er nog twee die iets achter lopen op de rest, maar niet zo veel als de ene die het niet gered heeft en ze lijken het verder goed te doen. :) Wellicht niet geheel toevallig zijn dat ook net weer een japje en een minkje (denk ik?), het overleden rittentje was ook Japanner. Heb overigens een voorlopig lijstje van wat er in het nest zit qua uiterlijk, ik heb alleen een man voor een vrouw aangezien. :hehe: De geslachten zijn nu even weer wat lastiger, wanneer de tepeltjes duidelijk worden wordt het weer makkelijker. :9

8 vrouw en een verdwaalde man:
- zwart Japanner rex
- albino gladhaar
- albino rex
- albino rex
- agouti berken gladhaar
- zwart berken gladhaar
- zwart berken rex
- zwart berken rex (?)
- zwart berken rex (mannetje?)

7 man:
- mink (?) berken gladhaar
- albino gladhaar
- albino gladhaar
- zwart berken gladhaar
- zwart berken gladhaar
- zwart berken gladhaar
- zwart berken rex

Ook heb ik eindelijk weer eens wat fotootjes gemaakt. :D Ik heb ook geprobeerd van Hammie's "nest" een foto te maken, ze heeft namelijk een berg voor het nest gebouwd en daarin een holletje voor haarzelf gegraven. :gniffel:

Afbeelding

Agouti en zwart
Afbeelding

Albino gladhaar
Afbeelding

Albino rex
Afbeelding

Mink(?) frummeltje
Afbeelding

Zwart Japanner frummeltje
Afbeelding

Afbeelding

Staartjes
Afbeelding

Afbeelding

Al een echte vent..
Afbeelding

Zwart berken buikje!
Afbeelding

Mama Hammie
Afbeelding

En haar prive-nest
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 14, 2014 6:34 pm 

Het nest doet het goed, zelfs het japje is goed bijgetrokken. :) Alleen het rittentje met het rare kleurtje is nog wat klein, maar doet 't verder goed. Ik denk trouwens dat ie kaneel/cinnamon is maar ik weet het niet zeker. :P Hij lijkt zo licht. Het nest is inmiddels wat minder dicht gebouwd, heb een deel van de bodembedekking/kranten ook verschoont.

Foto's 10 november
Friemelen onder m'n hand :loveeyes:
Afbeelding

Kiekeboe!
Afbeelding

Foto's 13 november
Al een actief hoopje
Afbeelding

Kaneeltje?
Afbeelding

Afbeelding

Blijken toch twee agouti's te zijn, een donker rexje en een wat lichter gladhaartje
Afbeelding

Afbeelding

Berken buikje!
Afbeelding

Albino gladhaar en rex
Afbeelding

Afbeelding

Zwart gladhaar en rex
Afbeelding

Afbeelding

't zwarte japje (toch geen rex xD)
Afbeelding

Afbeelding

Lekker op schoot. :D
Afbeelding

Dit weekend zouden de oogjes open moeten gaan, al zal het me niks verbazen als ze een paar daagjes later zijn. :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr nov 14, 2014 8:13 pm 
Opperfikkiestoker

Als het kan mag je moeders best nog wat (rijke) extra'tjes geven. Ze zijn niet heel dik en sommige mager.
Het kan aan de foto's liggen maar ik vind de cin er niet uitzien als cinnamon. Wat het dan wel is laat ik me niet over uit ;)

veel plezier nog met ze, ik vind dit altijd een heerlijk stadium, lekker knuffelen en bij je slapen :loveeyes:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za nov 15, 2014 2:51 am 

Lief!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do nov 27, 2014 10:55 pm 

Pfff eindelijk de foto's van vorige week online, zie de website en/of Facebook.

Vandaag individuele foto's gemaakt maar die moet ik nog verwerken en uploaden. Overigens kan ik alle rittens inmiddels uit elkaar houden, ze zijn allemaal anders op twee albino gladhaar ventjes na (die nu gemarkeerd zijn :mrgreen: ).

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 11, 2014 10:04 pm 

Foto's van de dames! :D

Castor's Brennan van mijzelf, agouti berken gladhaar
Afbeelding

Castor's B-Mango van Karin, zwart berken gladhaar
Afbeelding

Castor's ??? van familie Lamers, zwart berken gladhaar
Afbeelding

Castor's B-Abbey van Karin, zwart berken rex
Afbeelding

Castor's ??? van Grietsje, zwart berken rex
Afbeelding

Castor's Bliss van Inge, albino gladhaar
Afbeelding

Castor's ??? van familie Lamers, albino rex
Afbeelding

Castor's Bo van Inge, zwart Japanner gladhaar
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do dec 11, 2014 11:01 pm 

Ach gossie :inlove:
Mooi interieur hebben ze!

Groetjes Jet

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo dec 14, 2014 12:36 am 

Bedankt, van de IKEA! :mrgreen: Heb 't niet eens zelf in elkaar moeten zetten. :visopkop:

De eerste twee ventjes zijn verhuisd, morgen het gros van de meisjes, maandag twee ventjes en volgend weekend de laatste twee mannen. Het kleintje, welke inmiddels Botje heet, blijft even wat langer omdat hij nog geen 100 gram weegt. *gooit er nog meer voer naar*

Foto's van de andere ventjes, niet erg goed gelukt maar wel leuk:

Castor's Boffin (aka Sherlock :P), van Eefje
Afbeelding

Ventje van Carmelina ^^
Afbeelding

Castor's Bommel, van Kitty
Afbeelding

Castor's Bagheera, mijn eigen kereltje :mrgreen:
Afbeelding

Ventje van Judith, verhuisd samen met een Atje van Vera
Afbeelding

Castor's Burton, mijn andere ventje :hartjesbloos:
Afbeelding

Castor's Bachelor (aka Watson), van Eefje:
Afbeelding

Castor's Botje, het kleine kereltje van Kitty
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]