Het is nu vr nov 24, 2017 11:03 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: mannetje toch?
BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2015 5:30 am 

Ik heb 10% twijfel, maar deze rat van 29 maart is toch een mannetje?

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel: Re: mannetje toch?
BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2015 10:17 am 
Ere-lid

Ik kan het niet goed zien maar als er direct onder dat uitsteekseltje een gaatje zit is het een meidje. En dan bedoel ik niet het poepgat ;)

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2015 2:44 pm 
Opperfikkiestoker

Als deze rat niet gecastreerd is (en dat zal niet op zo'n jonge leeftijd), dan is het toch echt een dame? Met 2-3 weken beginnen de ballen al te ontwikkelen en deze rat is 6,5 weken oud? Nou dan horen ze echt wel wat meer ballen te hebben hoor.

Of ik zie het scheef, dat kan ook?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2015 2:52 pm 

Hmmmm....breng me nou niet aan het twijfelen...
Mijn mannetje is hem/haar nog niet aan het beklimmen. En mijn vorige ratjes zag je ook nog geen balletjes met 6.5 weken. Volgens het plaatje zit er bij een mannetje meer haar tussen de openingen (zoals bij deze dacht ik).
Anders moet ik volgende week direct de andere laten behandelen :(

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2015 4:13 pm 
Site Admin

Wat bedoel je met behandelen? Hoe oud is het mannetje dat er bij zit en hoe lang zitten ze al samen?

Zo op het eerste gezicht zeg ik ook vrouwtje. Ik heb wel eens een rittenventje gehad met ballen die laat indaalden, maar daar was de ruimte tussen het plas- en poepgaatje wel 'gewoon' groter dan bij dames.

Ballen zijn doorgaans al heel vroeg te zien, voor experts zijn ratten op de dag van geboorte al te seksen, maar zeker na 2-3 weken kan je er niet meer omheen. Het haar er omheen zegt niets, buiten zichtbare ballen -die zijn bij ratten nauwelijks te missen- kan je het zien aan de ruimte tussen de openingen dus.

Hier een man van 7 weken (en nee, die ballen zijn niet pas sinds een halve week zo zichtbaar ;) )

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2015 5:58 pm 

Ik denk dat de verwarring ontstaat door de houding van de rat, hij/zij ligt plat op de rug en dan willen die ballen wel eens wat wegzakken. Als je hem/haar zo houdt als op de foto van Jill zou je het duidelijker moeten kunnen zien. Daarnaast kun je het gewoon voelen. Ballen zijn op deze leeftijd echt heel duidelijk als knikkers (maar dan zachter hè) te voelen.

En totaal OT maar ik kan het niet laten; wat een prachtige buik Jill. Mooi kereltje. :loveeyes:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2015 6:26 pm 

Ik weet het nu allemaal niet meer. Ik ga ze apart zetten. Het andere mannetje is van half februari. Ze willen ook nooit samen slapen. Mijn twijfel gaat meer richting vrouwtje nu. Ik vind het wel zielig om ze na 1.5 week alweer uit elkaar te moeten halen. Maar wat kan ik anders doen? Ik wil geen nestje. Volgende week dan maar de oudste laten steriliseren/castreren. Als de jongste een vrouwtje is. Zag volgens mij wel een gaatje direct onder het tuutje.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2015 6:29 pm 

En hij lag niet plat op zijn rug. Moest hem in zijn nekvel pakken. En ja, ik was zo voorzichtig mogelijk

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2015 8:01 pm 

Mijn idee zegt ook een dame. Kan je nog een foto maken? Til het ratje gewoon onder de oksels en laat het hangen. Dan zie snel genoeg of er balletjes hangen. Waar kom je vandaan?

@Jill. Wat een buikje :loveeyes:

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2015 8:21 pm 
Opperfikkiestoker

Ja maar Mirjam, zie het verschil in afstand bij de man van Jill en de 'man' van Brrt..
Of de foto moet heel erg vertekenen, maar ik zie echt een vrouw.

Enne een mannetje van 3-4 maanden zou ik niet zonder reden laten castreren. Überhaupt nog wel heel erg vroeg. Ik weet niet waar je woont maar kun je niet beter contact opnemen met een opvang? Zeker nu dit meisje zwanger zou kunnen zijn zou ik haar afstaan en kijken of je een ventje erbij kunt nemen. Waar komen ze in godsnaam vandaan? Welke sukkel geeft jou 1 rat mee en dan ook nog een vrouwtje als jij een mannetje wil/hebt..?

Succes iig!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2015 9:42 pm 

Ratje ruilen omgeving Groningen stad? Heb geen rijbewijs.
Tegen een mannetje van half februari. Dan heb ik twee die ongeveer even oud zijn.
En ik geef het een heel grote kans dat deze niet zwanger is.
Maar ik wil ook wel nog 3 weken wachten. Hoewel het niet eerlijk is naar beide ratjes toe allebei zo jong alleen. En als het wel een mannetje is wil ik hem weer terug.
Het oudste mannetje heeft nooit seksuele avances gemaakt naar de andere. En hj heeft al een scheef hoofd na een middenoorontsteking, dus hij is niet stabiel genoeg voor seks ;)
En wat ik al zei, hij was nog niet seksueel actief. En de kleinste was altijd de uitdager met speelgevechten. Beetje een Tigger.
En ze sliepen eigenlijk nooit samen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2015 9:51 pm 
Site Admin

Ik snap het niet helemaal. Hoe veel ratjes heb je in totaal en van welke leeftijden? Rittens horen sowieso met een leeftijdsgenootje te zitten, het zou dus juist goed zijn als je er twee van dezelfde leeftijd hebt. En waar komt het ratje uit je openingspost vandaan?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2015 10:00 pm 

Pingu is de rat van de foto.
En Pom is rat 2. Van half februari.
Lang verhaal, Pom is gered van een broodfokker.
Pingu komt van Petsplace Leek. Zou een mannetje moeten zijn. Is een betrouwbare winkel. Ze hebben misschien de verkeerde meegegeven. Had Pingu laten ophalen door familie. Maar degene die de rat meegaf, wist er niet genoeg van omdat degene die er verstand van had afwezig was toen.
Het gaat me nu niet om discussies over winkels enzo...

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 15, 2015 11:50 pm 
Site Admin

Okee, dat is iets duidelijker. Het hoeft ook geen discussie over winkels te worden, maar ik ga het toch zeggen: Een betrouwbare dierenwinkel die dieren verkoopt is wat mij betreft een contradictio in terminis. Een goede dierenwinkel verkoopt gewoon geen levende wezens. De ironie wil dan ook dat je het andere ratje hebt gered van de broodfok, maar dat je diezelfde broodfok wel steunt door in een winkel een ratje aan te schaffen. Prima als jij dat niet wilt horen en er geen discussie over wil, maar voor eventuele meelezers kan het niet vaak genoeg benadrukt worden.

Dan nu een wat constructiever antwoord (hoop ik): Ik vroeg naar de afkomst van het ratje om te checken of het eventueel nog mogelijk zou zijn om het diertje terug te brengen. Dat is het dus niet. (Tenminste, ik hoop dat je dat niet doet want dan ziet haar toekomst er niet rooskleurig uit.) Voor beide ratjes geldt dat ze niet (lang) alleen moeten zitten, dus Pom laten castreren -ook wegens zijn leeftijd- valt eigenlijk al af. Dan moeten ze namelijk nog 4 weken gescheiden blijven. Wat Vera schrijft is een fijne optie. Is reizen met het OV geen mogelijkheid?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 16, 2015 12:15 am 
Opperfikkiestoker

Ik heb ook geen auto, maar ben voor mijn eerste ratjes ook naar Hoofdorp moeten reizen met het OV. Maar er meteen een leuk dagje van?

Enne, dat je ze niet seksueel actief hebt gezien wil niet zeggen dat ze dat niet waren, dat zijn ze namelijk alleen als het dametje flapperig is, dat is om de 4-5 dagen en dan is ze een paar uur vruchtbaar. Het kan dus gerust zo zijn dat dat 's nachts was, een paar uur lang. Dat er toen dekkingen zijn geweest. De volgende ochtend was haar flapperigheid over/minder en dan zie je geen dekkingen meer. Dus tenzij je letterlijk 24/7 hebt zitten kijken (paring duurt enkele seconden), kun je een eventuele zwangerschap niet uitsluiten.

Daarnaast wil ik nog even zeggen dat ik het helemaal eens ben met Jill, ik sluit me hier volledig bij aan. Dat je geen discussie wil is makkelijk, dan reageer je er gewoon niet op (het gedeelte over de dierenwinkel). Wij willen het wel graag tegen jou en eventuele meelezers duidelijk maken.
Ook wil ik nog even toevoegen dat die winkel nevernooitniet een betrouwbare winkel kan zijn als ze het verschil tussen en mannetjes rat en vrouwtjes rat nog niet eens zien. Dat kunnen zelfs de kindjes die hier op bezoek komen van 3 jaar al. Toen was het een nestje en de mannen nog niet eens gescheiden (onder de 4,5 week dus). Je mag er hierdoor vanuit gaan dat de mannetjes en vrouwtjes in die winkel dus ook door elkaar zaten en ze zelfs daar al zwanger zou kunnen zijn geraakt. Dan wordt ze ook niet flapperig en zul je dus ook geen dekkingen zien.
Ik weet niet hoe lang je het dametje al hebt?

Ik hoop echt dat het goed komt met de ratjes die je nu hebt, en dat je leert van wat er is gebeurd. De ratjes zijn er nu toch al, het gaat er nu om hoe je ermee omgaat.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]