Het is nu wo nov 22, 2017 11:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo sep 06, 2015 8:06 pm 
Moderator

:inlove: maar het zijn wel lillijkerds :twisted:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma sep 07, 2015 11:11 am 

rattepa schreef:
:inlove: maar het zijn wel lillijkerds :twisted:

Jij ook schat maar toch hou ik van je. :visopkop:
Het zijn gewoon langharige Achterhoekse rockers. Of hipsters. :mrgreen:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma sep 07, 2015 6:52 pm 

Wauw echt heel knap van je :buiging:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2015 8:48 am 
Moderator

:lol: Punkers

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 13, 2015 11:56 am 
Ere-lid

De foto's bekijken is gewoon genieten :inlove:
Knap hoor Mirjam! :kus:

Barrymore

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma sep 14, 2015 11:27 am 

Dankjulliewel. :D :oops:

Helaas minder leuk nieuws; gisteren is het kleinste meisje overleden. :( Zij was samen met het kleinste broertje vanaf het begin een zorgenkindje. Minder en minder goed drinken, achterblijven in motoriek en vacht. Naarmate de dagen vorderden werd het verschil groter. Maar ze groeide wel goed, evenredig met de anderen, en het kleine ventje ook, dus ik dacht eigenlijk dat ze het allemaal zouden gaan halen. Maar ze had een paar gekke dingetjes. Het puntje van haar staart was ineens gebroken, en haar rechterarm zat vreemd gestrekt naar buiten. Als je in de oksel voelde zat daar een vreemde harde bult, alsof het armpje niet goed aan het schouderblad vast zat. Ze kon het ook niet normaal buigen en poetsen ging lastig. De jongens spelen best ruw en zij was erg teer, ik heb me afgevraagd of ze niet beschadigd was geraakt. Maar dan nog, onderling spel moet gewoon kunnen zonder dat de rittens beschadigd raken, toch? :confused: Zaterdagochtend had ze ineens een forse reutel, haar neusje zat dicht en was snotterig en ze was duidelijk ziek. Ik heb haar in een soort alles of niets poging antibiotica gegeven; gelukkig had ik bactrimel in huis. Het was een groot risico voor haar darmstelsel, maar als ik niets had gedaan was ze per definitie overleden. Zaterdagnacht is ze goed doorgekomen, maar zondagochtend was ze zwaar benauwd, hapte naar adem en haar buikje was hard en gezwollen. Ze is in mijn handen overleden. Ik troost me met de gedachte dat ze het bij haar moeder mogelijk ook niet gered zou hebben als er echt iets mis zou zijn geweest met haar. Ik heb haar vanaf begin af aan extra gevoed om haar op gewicht te houden. Zo lief zijn moeders meestal niet. Bovendien had mams haar dan gewoon opgeruimd. Maar toch baal ik er van dat ze het niet gered heeft. Ik weet dat het voor haar misschien maar beter is zo, anders was het een zwak teer ding geworden met allemaal mankementen. En ik moet juist blij zijn dat de rest het zo goed doet, het had er heel anders uit kunnen zien. Maar toch doet het zeer dat ik haar niet hebben kunnen redden. Ze was zo lief en optimistisch, ze knokte er zo hard voor, kwam op die wankele pootjes uit het nest en probeerde met de rest mee te rennen. Ik had het haar zó gegund. :cry:
Foto van zaterdag, je ziet hoe zwak ze is, en dat haar hele rechterkant raar staat.
Afbeelding

Het goede nieuws is dat de rest het prima maakt, ook het kleinste mannetje. Ze groeien als kool, rennen rond en spelen, willen al niet meer in de duna blijven en laten dat merken door te proberen er een gat in te knagen. :duh:
Sinds zaterdag wil niemand meer een flesje, en vannacht is er voor het eerst een behoorlijk gat geslagen in het hardvoer. Ze gaan dus eindelijk echt eten. En vanochtend hebben ze met zijn allen een dikke 20 minuten op het bed gespeeld voor ze moe werden. Het is dat ik de mary nog even nodig heb voor een intro, anders waren ze nu daar naartoe verhuisd. :mrgreen:

Gisteren waren Jill en Tonnie op bezoek om twee halfwildjes af te leveren, en Jill heeft ze ook even geknuffeld. In eerste instantie waren ze wat afwachtend. Ze bleven in het nest, maar kwamen wel snuffelen en knabbelen aan haar vingers. Maar binnen de kortste keren rende het hele zaakje door de kooi, klommen in haar hand en arm en waren het liefst nog een half uur door gegaan met spelen. Ook op volslagen vreemde mensen reageren ze dus met vertrouwen. Volgens mij worden dit de makkelijkste wildjes ter wereld. :inlove:
Foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En deze wil later als ie groot is Harry Potter worden. :clown: Die gaat veel geld voor ons verdienen. :P
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma sep 14, 2015 11:44 am 

Wat sneu van het kleine meisje. :(
Fijn dat de rest het zo goed doet.
Is leuk om ze zo te volgen. :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma sep 14, 2015 12:50 pm 
Moderator

:thumbsup:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma sep 14, 2015 1:34 pm 
Site Admin

Zo sneu van het kleine meiske. :( :hug:

Bijzonder om mee te maken hoe vrij ze waren in het contact met mij. Het zijn zulke droppies, met hun gekke plukvachtjes en mega-oren. :luvu:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma sep 14, 2015 6:34 pm 

Wat sneu voor t kleine meiske.. :hug:

Het zijn wel kleine lillekerds :shock: :D :luvu:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma sep 14, 2015 9:14 pm 
Opperfikkiestoker

Sterkte met het verlies van het kleintje! :hug:

Zoek je nog huisjes? Ben in de verleiding ;)
Ik heb 2 tamme rittens, 1tje nu ruim 2 weken oud en 1tje 8 weken oud. Vind Frup mss ook wel leuk/bekend.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 15, 2015 9:36 am 
Ere-lid

Naar van het kleine meidje :( Heel dikke :hug:

De anderen zien er uit als een bende monstertjes :mrgreen:

@Vera, een aantal zoekt een thuisje :-)

Barrymore

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 15, 2015 1:50 pm 

:knikt: Er zijn per definitie 2 ventjes beschikbaar, de andere twee hou ik zelf. Maar ik vermoed dat Vera op het meidje doelt. ;) Dat moet ik nog even met Jill afstemmen, kom ik op terug.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 15, 2015 4:27 pm 
Opperfikkiestoker

Ja, ventjes wil ik wel. Maar dan moeten ze wel gecastreerd worden. En als ze alleen gecastreerd worden om bij mij te komen vind ik dat wel sneu (en kan dat voorlopig toch nog niet). Als alle dames al een huisje hebben is dat alleen maar fijn! :thumbsup:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do sep 17, 2015 7:40 pm 

Ik snap je dilemma Vera. :knikt: Vroeger dachten we dat wildje ventjes per definitie gecastreerd moesten worden omdat ze anders niet handelbaar zouden zijn, inmiddels weten we beter. Het is vaker niet dan wel noodzakelijk En ik ben ook niet voor castratie als de enige reden is dat ze daarmee in de groep passen. Ik vind eigenlijk dat je dat niet kunt maken, je pakt het dier met zijn ballen ook een deel van zijn identiteit en karakter af. Dat ze daardoor minder goed plaatsbaar zijn en ik daardoor dan vier ventjes overhoud, so be it. Het zijn toch mijn kindjes, ze zijn welkom. :-)

Hou maar een klein plekje warm, er komen vast weer nieuwe wildjes. ;) Tot nog toe heb ik de afgelopen jaren minstens één nest per jaar geflest, en nu ik het juiste melkpoeder heb stijgen hun overlevingskansen met sprongen, ook als ze nog heel jong zijn.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]