Het is nu vr nov 24, 2017 12:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 274 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo nov 24, 2013 7:14 pm 

Ow dat vind ik nog meevallen

Andere dierenartsen vragen/vroegen 25,00 of meer dus dat komt helemaal goed

Ze hebben daarvoor ook een speciaal spaarpotje. Gelukkig is die vol en hebben ze hem niet nodig :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 26, 2014 11:00 pm 

Ik heb zelf goede ervaringen met dierenarts schep in de hoeksche waard ( oud beijerland).
Vroeger een drietal konijnen gehad waar veel problemen mee waren ( o.a ontsteking in de baarmoeder, weigeren van eten, longonsteking, tumoren) deze dierenarts werkt met gasnarcose.
Ervaring met me ratjes heb ik ook ivm luchtwegen. Geeft juiste dosering van ab en wist ook precies welk voer ik kon geven indien ze minder gingen eten. Had hij op voorraad. Ook zijn de prijzen gunstig. Ik had het flesje ab laten vallen :fluiten: en kon direct een nieuw flesje ophalen.
5 euro.
Ik was met consult en en ab 40 euro kwijt ( ben in het weekend geweest) en hij heeft ze goed nagekeken.
Ook kun je altijd bellen en advies vragen.

Dierenkliniek de Hoekse Waard
Oost Voorstraat 90
0186-618932

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr mei 01, 2015 4:20 pm 
Site Admin

Misschien interessant voor de mensen in omgeving Apeldoorn/Zwolle, ik heb eindelijk een praktijk hier in de buurt gevonden waar genoeg kennis van ratten is. Dierenkliniek Epe-Centrum: http://www.dierenkliniek-epe.nl/

De praktijk is netjes en modern ingericht en ik vind het team erg enthousiast en vriendelijk (ook naar de ratten!). Enige puntje is dat ze niet enkel op gasnarcose opereren. Ze gebruiken een inleidende injectie op een lage dosering en gaan dan over op gas. Dit vanwege hun visie op pijnbestrijding. Ik heb zelf toch liever enkel gasnarcose (zeker bij oudere dieren of dieren met een mindere conditie), maar ik vond dit wel acceptabel. Ik heb 3 jonge mannen daar laten castreren en dat ging prima.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 02, 2015 9:05 am 
Ere-lid

Ah, dat is toch wel heel fijn! :D

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 13, 2015 11:06 pm 

Weet er iemand toevallig of Karin in Lunetten ook ervaring heeft met muizen? (Of misschien een andere arts bij Dierenkliniek Lunetten)

Zij zit voor mij gelukkig erg dichtbij, dus voor de ratten hoef ik me geen zorgen te maken als er eens iets gebeurt, maar het zou toch ook wel fijn zijn als ik voor mijn muizen ook een goede dierenarts heb :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 14, 2015 9:45 am 

Geen idee.
Je kan ze altijd bellen. Ze zijn eerlijk daar dus zullen ook zeggen als ze geen of weinig ervaring hebben.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 28, 2015 10:29 pm 

Hallo,

normaal gesproken lees ik op de achtergrond mee maar ik zag bij het subforum "dierenartsen" de Dorskamp staan. Ik vind dat nogal bijzonder. Ik ben jaren bij de Dorskamp geweest in Renkum en daar hebben ze toch echt te weinig (geen) verstand van ratten waardoor ik ben verhuist naar Care4animals in Duiven en Arnhem (zeer tevreden overigens!)
Bij de Dorskamp heb ik al geregeld een heel dik boek op tafel gekregen om het proberen op te zoeken wat mijn ratje mankeerde. Ook bij een baarmoeder onsteking werd mij gevraagd of ratten niet loops worden :?: :cry:

Omdat ik zelf op de voorhand deed googelen kon ik die beste mensen vertellen dat het wel ernstig veel leek op een baarmoeder ontsteking. Idem met Dazzle toendertijd ze bleef maar niezen en niezen en ik moest haar op de ab houden totdat het over was na dit een aantal weken (!) te hebben gedaan, omdat ik gewoon niet beter wist, ben ik maar naar Ellen gegaan en er bleek met het ratje niks aan de hand en zo kwamen er achter dat ik schimmel in huis had.

Ik vind het een redelijk goede dierenarts maar echt niet voor mijn ratjes!
(en die in Bennekom zou dan misschien ook verbeterd zijn in de jaren want die was helemaal drama!! Ratje deed wat reutelen, ratje is niet levend mee naar huis gegaan, achteraf heel raar maja ik wist toen niet beter! maar nooit meer terug geweest!)

R.i.p.: Sam, Ixy, Zelda, Dazzle, Bailey, Hailey, Betsy, Sisy, Ginger & Jikkie

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 29, 2015 12:22 am 
Site Admin

lineke schreef:
Ook bij een baarmoeder onsteking werd mij gevraagd of ratten niet loops worden :?: :cry:

Jeetje, wat slecht... :suprised:

Bedoel je dit topic Lineke? viewtopic.php?f=14&t=8996
Als ik dat zie heeft dat sowieso wel een opfrisbeurtje nodig, bedankt voor het attenderen! :thumbsup:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 29, 2015 10:40 am 

Jill* schreef:
lineke schreef:
Ook bij een baarmoeder onsteking werd mij gevraagd of ratten niet loops worden :?: :cry:

Jeetje, wat slecht... :suprised:

Bedoel je dit topic Lineke? viewtopic.php?f=14&t=8996
Als ik dat zie heeft dat sowieso wel een opfrisbeurtje nodig, bedankt voor het attenderen! :thumbsup:

Ja dat topic.
Het is alweer een tijd geleden hoor met die baarmoeder ontsteking maar dat mijn rat eeuwig op de antibiotica werd gezet is vorig jaar nog geweest.
Meningen verschillen, ik vind ze een hele goede dierenarts maar niet voor mijn ratjes :)
Ze geeft altijd 50/50% kans op overleven met operatie, toen ik bij Ellen kwam begreep ik gelijk wel dat dat echt anders kan!

R.i.p.: Sam, Ixy, Zelda, Dazzle, Bailey, Hailey, Betsy, Sisy, Ginger & Jikkie

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 29, 2015 3:19 pm 
Moderator

De Dorskamp ben ik ook wel eens geweest (heel wat jaren terug inmiddels) en ik ga er niet meer naar terug voor ratten. Ze wilde graag dingen van je aannemen wbt ratten, maar zelf hadden ze inderdaad niet veel kennis. Operatie van Jolly was toen wel goed gegaan, maar geopereerd met injectie en verder op gas waardoor ik de nacht heb moeten waken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jul 30, 2015 9:44 am 
Ere-lid

Ik heb het verwijderd.

Dat topic heeft idd een opfrisbeurt nodig. :confused: Eens zien hoe we dat gaan aanpakken

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jul 30, 2015 3:38 pm 
Site Admin

Een nieuw oproepje voor recente ervaringen van mensen, eventueel ook op Facebook vragen, en dan een heel nieuwe lijst maken?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2015 11:31 am 

Net met Bonk naar de Dorskamp in Renkum geweest. Hij heeft een bult in zijn flank. Volgens mij heeft Jaelah van Sittert naar hem gekeken. (Ze zijn allemaal lief blond heb ik het idee daar :oops: ) En ze was heel begripvol over mijn inbreng. Helaas is het waarschijnlijk een tumor. Ze heeft er nog met een naald in geprikt voor de zekerheid, maar helaas geen abces. :cry:
Vervolgens zei ze dat ze daar niet op alleen gas durven opereren (blijkbaar doen ze wel aan tandjes bijknippen onder gasnarcose alleen ( :confused: heb zelden van ratjes gehoord dat tandjes moeten worden geknipt, maar ok)). Iets met dat ze er niet genoeg ratjes krijgen voor speciale kapjes waarmee ze de narose lang genoeg kunnen houden.
Na alle verhalen over inleidende injecties op het forum hier durfden wij het toch niet aan om Bonk daar te laten opereren. Dan maar iets verder reizen en bij een van de warm aanbevolen DA's in Duiven of Lunetten laten operen. Gelukkig vond ze ook dat we de beste kansen moesten creeeren voor Bonk en er vooral een goed gevoel over moeten hebben.
Jammer dat vanuit Wageningen een geweldige dierenarts met het ov bereiken zo'n wereldreis is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2015 5:06 pm 

Net terug uit Duiven met Bonk. En Ellen zag wel meteen dat het toch een abces was en in een moeite door is het verwijderd :jippie:
Dus nu weet ik ook het verschil tussen een DA die goed bedoelt en een die echt veel van ratjes weet en er mee om kan gaan. Daar heb ik volgende keer graag weer zo'n wereldreis voor over. :knikt:
De kliniek in Duiven ziet er klein uit, maar voor ratjes hebben ze geloof ik alles in huis, vooral met een DA als Ellen van Kogelenberg :applaus:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2015 9:54 pm 

Als een abces niet rijp is en je prikt er in, komt er niet meteen altijd pus uit.
Fijn dat je nu bij een goede da. bent geweest.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 274 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]