Het is nu za nov 18, 2017 3:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za sep 19, 2015 1:19 pm 

:censuur: :cry: Harry Potter is ziek. Hij had al een paar dagen een prutteltje voor in zijn neus, en af en toe een niesje, maar hij speelde, at en groeide net zo goed als de rest. Ik hield hem scherp in de gaten, maar zag geen enkel signaal dat het niet goed zou zijn met hem. Ik hoopte dat hij er vanzelf overheen zou groeien. Vanochtend zat hij zielig op de snuggle safe terwijl de rest rondrende om er uit te mogen. Hij haalt zwaar adem, pompt met zijn flanken, niest en pruttelt en is duidelijk ziek. Ik maak me gierende zorgen om mijn kleine kereltje. Hij is al zo ver, het mag nu niet meer fout gaan. Ik kan niet nog een ritten verliezen, niet als ze al zo oud zijn. :( Hij krijgt ab, willen jullie voor hem duimen? Heeft ie keihard nodig. :bleh:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za sep 19, 2015 1:20 pm 

Duimen draaien hier!! :hug:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za sep 19, 2015 1:26 pm 
Moderator

Hier ook!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za sep 19, 2015 1:31 pm 
Site Admin

Ah nee. :( Mijn duimen draaien, kom op kereltje! Sterkte Mirjam. :hug:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 20, 2015 11:27 am 

Ik ga heel hard duimen!

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 20, 2015 12:15 pm 

Harry is de nacht goed doorgekomen en het lijkt wel iets beter te gaan met hem. Er wordt wat minder geniest en geproest, zijn ademhaling gaat iets makkelijker. Wel is hij nauwelijks actief, en veel te licht. Hij weegt 41 gram tegen ruim 50 voor de rest. En Harry hoorde niet bij de kleintjes. Hij ligt een groot deel van de dag bij me in mijn vest, lekker tegen me aan. Als ik hem terug zet staat hij met zijn armpjes omhoog in de kooi of klimt op het looprad naar me toe. Ik voer hem apart bij uit een apart bakje pap met extra melkpoeder en probiotica. Door het vele niezen gaat eten moeizaam, met zijn neus naar beneden uit een bakje likken amper. Dus krijgt hij eten in mijn vest, van een lepeltje. Het gaat moeizaam maar hij houdt stug vol, en hij eet zelf. Ik hoef alleen maar geduld te hebben.
Afbeelding

De rest maakt het prima, speelt en groeit als kool en breekt 's nachts de mary af. Als het lukt later vanmiddag foto's, ze zijn erg beweeglijk. ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo sep 20, 2015 3:00 pm 
Site Admin

Ach, klein ventje toch. Ik blijf voor hem duimen!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2015 4:58 pm 
Site Admin

Hoe gaat het met kleine Harry? Ik hoop heel erg dat geen nieuws goed nieuws is...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2015 8:18 pm 

Harry heeft de de afgelopen dagen tot twee keer toe een halve hartaanval bezorgd maar is nu gelukkig voor de tweede keer aan de beterende hand. :-) Vanaf zondagavond ging het langzaam steeds iets beter, en toen had hij gisterenochtend ineens een scheef hoofd. :( Dus naar de da met de hele bups voor andere ab. Ze hebben zich voorbeeldig gedragen, Harry liet zich keurig onderzoeken en protesteerde alleen tegen die enorme kijker in zijn kleine oortjes. Luid en duidelijk. :clown: Hij zit sinds gisterenavond aan de synulox en ik zie hem gewoon onder mijn handen verbeteren. Verbazingwekkend hoe snel die hele kleintjes zó ziek worden en hoe snel ze ook weer opknappen. Hij weegt inmiddels al weer 54 gram, dus hij groeit gelukkig goed. De rest zit op moment tussen de 60 en 70 gram; vandaag zijn ze exact 5 weken. En officieel in het monsterstadium. :mrgreen:
Afbeelding
Slapend monstertje :luvu:
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2015 9:47 pm 
Site Admin

Arm ventje! Fijn dat de synulox zijn werk lijkt te doen. Beterschap voor hem, ik duim verder!
Mooie monstertjes zijn het. :inlove:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 29, 2015 5:59 pm 

Hoog tijd voor een update. :)
Afgelopen zondag is het kleine meisje naar Jill verhuisd, om voortaan bij Frummel en Dwergje te wonen. De kennismaking met Frummel ging uit de kunst, en eigenlijk zoals ik het altijd bij wilde rittens zie. Ze herkennen elkaar onmiddellijk, en zijn ook altijd blij met elkaar. Mijn kleintje rende direct met de groten mee, het was een prachtig gezicht om te zien hoe vrij en onbekommerd ze ineens was. Ze hebben echt een oudere rat nodig om zich aan op te trekken, ze ziet gewoon het verschil zodra ze een voorbeeld hebben. Alsof ze zich ineens een stuk veiliger voelen en veel meer durven. Dwergje moest even wennen aan dat kleine friemel, maar ook dat was met een paar uur bekeken zaak.
De dames bij Jill en mij op de arm. We hadden de kennismaking in een duna plaats willen laten vinden maar die was net schoongemaakt en stonk dus, mooi dat ze er niet in wilden. :lol: Hoefde ook eigenlijk helemaal niet, dit ging net zo goed.
Afbeelding
De heertjes groeien al bijna uit de mary, ze rennen en klimmen en willen er de hele tijd uit. Ze zijn zeer makkelijk in handen en zitten ook graag bij je. Ik zie toch best verschil met rittens die al ouder waren toen ze werden gevonden. En stil zitten voor de foto is er niet meer bij. ;) Ze mogen meerdere keren per dag los, en spelen dan met zijn allen tot ze moe zijn en zich tegen mij aan oprollen en in slaap vallen.
Lekker slapen in de hangmat na het loslopen.
Afbeelding
Eigenwijs ventje :inlove:
Afbeelding
Trappelvoetjes
Afbeelding
Kleine Harry had zijn mond nog vol toen ik hem pakte, en ging dat doodgemoedereerd eerst op zitten eten in mijn handen.
Afbeelding

Harry maakt het goed. Hij pruttelt nog wat na, en zijn hoofd staat uiteraard een tikkie scheef, maar verder doet hij het prima. Vanochtend woog hij 70 gram, net zo veel als het lichtste mannetje. Hij komt al aardig bij; de grootste zit nu op 84. Ze zijn morgen precies 6 weken. En wie ze nu nog lelijk vindt is gek! :duh:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di sep 29, 2015 6:33 pm 

:luvu:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo sep 30, 2015 1:34 pm 
Site Admin

Zo fijn dat Harry aan de beterende hand is. :-)
Frummel is blij met haar kleine eigenwijze 'zusje' en ik geniet volop. :loveeyes:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do okt 01, 2015 1:31 pm 
Moderator

:thumbsup:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2015 3:55 pm 

Wat fijn dat hij zo bijtrekt! Ik blijf voor hem duimen!

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 63 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]