mandy schreef:
Wat jammer zeg al die nare ervaringen. Misschien lees ik er over heen maar heeft iemand dit ook al eens tegen ze gezegd? Ik heb een keer een nare ervaring gehad met een da in het weekend hier. Ik heb toen die week aan mijn vaste arts dat aangegeven en die keer erop was ie poeslief

Ik heb wel gemaild, geen reactie gehad. Ik heb bij Ellen altijd wel het gevoel gehad dat ze ook niet open staat voor (opbouwende) kritiek of een eigenaar met een andere mening en vind het daarom de moeite ook niet zo waard. En zeker nu niet meer, ik zou er toch nooit meer een rat met vertrouwen achterlaten dus wat ze verder aan haar beleid doet kan me niets meer schelen.

@ Bernadette: Dat klinkt als een 'gewone' verslikking, ik denk dat de DA de conclusie heeft omgedraaid: Meestal is het zo dat als een rat niet zelf lekker uit een verslikking komt (lukt meestal gelukkig wel) benauwdheid kan ontstaan en het gevolg kan ook een longontsteking zijn. Als hij daarvoor nergens last van had lijkt benauwdheid die de verslikking veroorzaakte me heel onwaarschijnlijk. Iets aan het kwijl en de benauwdheid doen kan voor zo ver ik weet ook niet, het kan best lang duren voor dat over is na verslikken. Ik weet niet of er naar zijn longen is geluisterd, soms zit er vocht bij de longen en kan vochtafdrijver gegeven worden, maar meestal is de 'standaard' behandeling de rat er zelf uit laten komen en eventueel AB geven als de longen toch niet lekker klinken en longontsteking op de loer ligt. Niet alle DA's weten dat, ik heb het met Glibber in Epe ook gehad. Zij was toen ook onderkoeld (is een fuzzje) en is daar verder prima behandeld, maar de symptomen van verslikking kenden ze niet en heb ik uitgelegd. Misschien kan jij dat ook nog doen, hebben ze die kennis er in ieder geval bij.