Het is nu di nov 21, 2017 9:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 274 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr sep 25, 2015 9:57 am 

Dierenkliniek sneek ga ik nooit meer heen. Ik kon pas om 15.00 uur terecht en toen was het te laat. En deze man blijkt ook nog eens bang te zijn voor knaagdieren. Waarom wordt je dan dierenarts vraag ik mij af.... Weet iemand toevallig een dierenarts in de omgeving Sneek die wel verstand heeft van ratjes?? Leeuwarden zag ik, maar ik heb geen rijbewijs en dat is voor spoedgevallen dus echt te ver weg voor mij.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo sep 27, 2015 1:16 pm 

Ik heb eindelijk een dierenarts gevonden met erg veel verstand van ratjes. Voor degene in Friesland, deze man zit in Balk en is een gepensioneerd dierenarts die speciaal werkt voor mensen met een kleine portemonnee. Hij heeft jaren lang in zijn praktijk alleen knaagdieren behandeld en weet super veel van ratjes af. Ben er dus gelijk heen gegaan met Fakie voor een second opinion... hopen dat het toch een melkklier tumor is, maar helaas... deze tumor is niet te verwijderen en deze arts kwam er achter dat er nog een tumor begon te komen in haar zij... Had iets beter nieuws gehoopt. Maar een hele fijne dierenarts.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do okt 01, 2015 6:30 pm 
Site Admin

Ik heb de praktijk eerder wel aanbevolen en er zelf ook goede ervaringen gehad, maar nu wil ik toch ook een erg slechte ervaring met Care4Animals in Duiven delen.

Twee weken geleden trof ik Wurm 's ochtends vroeg heel ziek aan. Ze lag plat op haar buik op de bodem van de kooi, haartjes rechtop en oogjes dichtgeknepen. Ze bewoog niet en toen ik haar optilde om te kijken of ze nog kon bewegen sleepte ze alleen nog maar met haar achterpootjes en haar teentjes waren helemaal verkrampt. Ze was helemaal slap. Ter info; het gaat hier om een wilde rat van net 1 jaar oud, tot dat punt kerngezond.

Ik heb Care4Animals gebeld met het verhaal en vroeg of ik direct kon komen omdat Wurm er zo slecht aan toe was. Dat was rond kwart over 8 's ochtends. Ik kon komen, er werd wel gezegd dat ze een vol operatieschema hadden die ochtend en ik misschien even moest wachten. Prima, ik moet toch nog een half uur rijden om daar te komen. Eenmaal daar moest ik inderdaad wachten omdat ze aan het opereren waren, dit duurde ongeveer een half uur. Toen kwam Ellen bij Wurm kijken, die er nog net zo aan toe was als eerder die ochtend. Het was een snelle blik, ze zei dat ze dacht aan een breuk in het bekken en dat ze later foto's zou maken. Daar was nu geen tijd voor. Ik moest naar huis en ze zou me aan het eind van de middag wel bellen. Ik heb toen nog uitgelegd dat Wurm wild is en zulke dingen eng vindt en niet snapt en dat ik heel graag in de wachtkamer wilde blijven met Wurm tot er foto's gemaakt konden worden. Bovendien zag het er op dat moment zo verkeerd uit dat ik gewoon bij haar wilde blijven als dit haar laatste uren waren. Achteraf had ik me nooit weg moeten laten sturen, maar ik ben toch gegaan.

Om kwart voor 12 had ik nog niks gehoord en heeft mijn man naar de praktijk gebeld of er al nieuws was. Hij kreeg te horen dat ze nog geen tijd hadden gehad om naar Wurm te kijken. Ik ben er meteen naartoe gegaan, eenmaal daar kreeg ik de assistent te spreken. Het was inmiddels half 1. Hij zei dat er geen spoed bij was, dat er nog twee gebitsbehandelingen moesten en het daarna (half 2) spreekuur was en Wurm in of na dat spreekuur aan de beurt was. Wurm zat er nog hetzelfde bij, slap en ziek. Ik heb gezegd dat het me te lang duurde en ik niet snapte waarom zo'n doodzieke rat geen spoed was en heb haar meegenomen. In de auto heb ik naar Lunetten gebeld waar ik wel direct terecht kon. Ondertussen had Ellen mijn voicemail ingesproken; ze zei dat zij vond dat het geen spoed was, dat het niet aan eigenaren is om te bepalen wat spoed is en had aan mij het verzoek om niet weer terug te komen bij de praktijk. Dat laatste was ik natuurlijk toch al niet van plan als je een doodziek dier de hele ochtend aan haar lot overlaat.

Om het verhaal compleet te maken: Bij Lunetten is meteen een foto gemaakt, Wurm bleek veel gasvorming te hebben en er zat 'iets' in haar darmen. In de hoop dat dat 'iets' een flinke verstopping en geen tumor was kreeg ze direct pijnstilling en laxeermiddel. Een half uur daarna zat ze er al veel beter bij en inmiddels gaat het nog steeds goed met haar.

Ellen heeft de plank compleet misgeslagen met haar 'diagnose' (een breuk is wel even wat anders dan fikse buikpijn, wat het dus achteraf was). Aangezien niemand röntgen-ogen heeft is dat ook niet zo vreemd natuurlijk. Naar mijn idee bekijk je een dier eerst goed, doe je onderzoek indien je niks kan vinden en bepaal je dan pas de mate van spoed.
In dit geval is het met een sisser afgelopen, maar op dat moment had het van alles kunnen zijn en was Wurm gewoon ècht heel ziek. Als er even 10 minuten waren genomen voor een foto was haar een hoop ellende bespaard, nu heeft ze daar de hele ochtend met pijn gezeten. Minder belangrijk, maar wel heel naar: Ik heb de hele ochtend in de zorgen en stress gezeten en werd totaal niet serieus genomen. Ik mocht niet bij mijn ratje blijven en mijn uitgesproken zorgen omdat een jonge wilde rat er zo slecht bij zat werden niet gehoord. Niemand houdt van wachten als er iets met zijn/haar dier is, maar ik durf toch te stellen dat ik wel het verschil zie tussen spoed en even kunnen wachten. Dit was spoed, ik kan er niks anders van maken. Ik heb zelfs even gewacht met dit verhaal omdat ik even dacht dat ik het misschien niet objectief genoeg bekeek omdat het om Wurm gaat. Maar na ruim twee weken zie ik het nog steeds niet anders en wil ik het verhaal toch delen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 02, 2015 12:06 pm 
Moderator

Dat is wel heel erg Jill :( Gelukkig is het goed afgelopen, maar zo'n slap ratje bekijk je toch minstens even wat beter voor je besluit dat verder handelen niet met spoed hoeft.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 04, 2015 9:21 pm 

Wat een nare ervaring, arme Wurm en jij....
Mijn dierenarts gaat gelukkig altijd op mijn mening af, luistert en vraagt én overlegt samen met mij. Hij is van mening dat ik mijn dieren het beste kan beoordelen en van daaruit gaat hij aan de slag.
Ik hoop voor jou dat je dit niet meer hoeft mee te maken :hug:

Ut kump goot...
Dag lieve Bennie, Fred, Spruitje, Dolf, Walther, Willem, Eddie, Sjoke, Jaaps, James en Squitje..

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2015 9:48 am 
Ere-lid

Wat een nare ervaring Jill :| Ik hoop dat je zo'n ervaring nooit meer hoeft mee te maken :hug:

Barrymore

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 05, 2015 6:36 pm 

:shock: Ik wist dat het niet best was gegaan maar dat het zo beroerd was had ik geen idee van. Ik vind het heel naar dat je zo behandeld bent, zeker bij een kliniek waar ze je kennen. Voor mij zou dit een dusdanige vertrouwensbreuk betekenen dat ik daar nooit meer heen zou gaan. Als ik mijn da niet kan vertrouwen zijn we heel snel uitgepraat. :x

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 09, 2015 9:43 am 
Moderator

Ik heb het trouwens ook wel eens gehad daar maar niet zo erg, dat was met Leila waar er bloed uit haar vagina kwam.

Ik belde toen ook in het weekend en er moest gewoon geopereerd worden en kreeg te horen dat ze eerst naar het tuincentrum moest. Toen ik daar kwam had ze haar aangenomen, drukte op haar buik, kwam inderdaad bloed uit haar vagina en wij konden weer gaan. Wachten bij Jolanda om haar later op te halen was niet mogelijk. Maandag kon ik haar wel weer halen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 09, 2015 4:47 pm 
Site Admin

Dat is ook naar. :( Wel herkenbaar, de stugheid en het totaal niet meelevend en meedenkend zijn met eigenaren. Dat is daar altijd wel een beetje, maar dat nam ik altijd voor lief omdat ik haar kundig genoeg vind/vond met de dieren. Maar ik heb naar aanleiding van dit verhaal van een aantal mensen al soortgelijke negatieve ervaringen gehoord, dus het is helaas niet uniek.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo okt 11, 2015 9:45 pm 

Wat jammer zeg al die nare ervaringen. Misschien lees ik er over heen maar heeft iemand dit ook al eens tegen ze gezegd? Ik heb een keer een nare ervaring gehad met een da in het weekend hier. Ik heb toen die week aan mijn vaste arts dat aangegeven en die keer erop was ie poeslief :-)

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 12, 2015 2:24 pm 

Jeetje Jill, wat een nare ervaring. Dan voel je je echt in de steek gelaten.

Ik ben over het algemeen ook erg tevreden over mijn dierenarts, Dierenkliniek Steenwijk in... je raad het al, Steenwijk. Word daar altijd goed behandeld, ze luisteren naar me, nemen me serieus en zijn erg goed met ratten (Tobias heeft samengewerkt met Ineke, van opvang Leusden, en Anne is erg kundig met ratten)

Toch had ik laatst een twijfelgeval, ik weet het niet goed, Oliver had allemaal kwijl in z'n mond en ik ben ernaartoe gegaan. Hij was heel benauwd en ik moest hem daar achterlaten ivm een geplande operatie. Ze hebben hem onderzocht en kwamen eropuit dat hij een longontsteking zou moeten hebben, waardoor hij benauwd was, waardoor hij zich verslikt had. Ze hebben niets aan het kwijl gedaan, ik kon hem net zo benauwd ophalen en kreeg ab mee. 's avonds was het over en ik heb 1 dag ab gegeven maar ik twijfelde zo sterk dat ik toen toch gestopt ben (slecht, ik weet het) en het kwam niet meer terug, geen reutel niets. Dus dat was wel heel raar. Ik weet niet wat het dan wel was maar deze diagnose leek niet de juiste.
Maar dat ze niets aan het benauwde deden, dat moest vanzelf wel overgaan, vond ik ook erg moeilijk. Dus weet ook niet of ik de volgende keer eventueel dan wel moet gaan als hij zoiets heeft.
Voor andere dingen wel natuurlijk, ik vind ze nog steeds erg kundig en iedereen kan wel eens wat missen.

Mika & Sammie

So far away, but still so close:
*Schurfie, Morritz, Mozart, Sammie, Tjap, Tjoi, Charlie, Weasly*
Rock & Roll
The meaning of life is to give life meaning.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 12, 2015 6:42 pm 
Site Admin

mandy schreef:
Wat jammer zeg al die nare ervaringen. Misschien lees ik er over heen maar heeft iemand dit ook al eens tegen ze gezegd? Ik heb een keer een nare ervaring gehad met een da in het weekend hier. Ik heb toen die week aan mijn vaste arts dat aangegeven en die keer erop was ie poeslief :-)

Ik heb wel gemaild, geen reactie gehad. Ik heb bij Ellen altijd wel het gevoel gehad dat ze ook niet open staat voor (opbouwende) kritiek of een eigenaar met een andere mening en vind het daarom de moeite ook niet zo waard. En zeker nu niet meer, ik zou er toch nooit meer een rat met vertrouwen achterlaten dus wat ze verder aan haar beleid doet kan me niets meer schelen. ;)

@ Bernadette: Dat klinkt als een 'gewone' verslikking, ik denk dat de DA de conclusie heeft omgedraaid: Meestal is het zo dat als een rat niet zelf lekker uit een verslikking komt (lukt meestal gelukkig wel) benauwdheid kan ontstaan en het gevolg kan ook een longontsteking zijn. Als hij daarvoor nergens last van had lijkt benauwdheid die de verslikking veroorzaakte me heel onwaarschijnlijk. Iets aan het kwijl en de benauwdheid doen kan voor zo ver ik weet ook niet, het kan best lang duren voor dat over is na verslikken. Ik weet niet of er naar zijn longen is geluisterd, soms zit er vocht bij de longen en kan vochtafdrijver gegeven worden, maar meestal is de 'standaard' behandeling de rat er zelf uit laten komen en eventueel AB geven als de longen toch niet lekker klinken en longontsteking op de loer ligt. Niet alle DA's weten dat, ik heb het met Glibber in Epe ook gehad. Zij was toen ook onderkoeld (is een fuzzje) en is daar verder prima behandeld, maar de symptomen van verslikking kenden ze niet en heb ik uitgelegd. Misschien kan jij dat ook nog doen, hebben ze die kennis er in ieder geval bij. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 13, 2015 1:25 pm 

Jill* schreef:

@ Bernadette: Dat klinkt als een 'gewone' verslikking, ik denk dat de DA de conclusie heeft omgedraaid: Meestal is het zo dat als een rat niet zelf lekker uit een verslikking komt (lukt meestal gelukkig wel) benauwdheid kan ontstaan en het gevolg kan ook een longontsteking zijn. Als hij daarvoor nergens last van had lijkt benauwdheid die de verslikking veroorzaakte me heel onwaarschijnlijk. Iets aan het kwijl en de benauwdheid doen kan voor zo ver ik weet ook niet, het kan best lang duren voor dat over is na verslikken. Ik weet niet of er naar zijn longen is geluisterd, soms zit er vocht bij de longen en kan vochtafdrijver gegeven worden, maar meestal is de 'standaard' behandeling de rat er zelf uit laten komen en eventueel AB geven als de longen toch niet lekker klinken en longontsteking op de loer ligt. Niet alle DA's weten dat, ik heb het met Glibber in Epe ook gehad. Zij was toen ook onderkoeld (is een fuzzje) en is daar verder prima behandeld, maar de symptomen van verslikking kenden ze niet en heb ik uitgelegd. Misschien kan jij dat ook nog doen, hebben ze die kennis er in ieder geval bij. :)

Hmm, nou, ze hadden wel naar de longen geluisterd en die klonken op zich wel schoon, maar dit was hun theorie. Dus misschien had hij zich inderdaad gewoon verslikt en omdat ik zo in paniek was daar wel iets mee doen? Dat zou goed kunnen.
Dus volgende keer hoef ik er eigenlijk niet mee naar de dierenarts, tenzij hij echt er niet uitkomt? Over hoeveel tijd praat je dan?

Mika & Sammie

Rock & Roll

Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 13, 2015 10:45 pm 

@ Jill, erg begrijpelijk hoe je het zo schrijft. Jammer is dat dan. Gelukkig is de dierenarts in mijn geval normaal op de paardenkliniek en werkt veel met vee dus zie hem gewoon zo niet.

@ Bernadette, gaat dit om het verhaal wat je laatst al is op facebook had geplaatst of is dit weer nieuw?

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 14, 2015 12:14 pm 

mandy schreef:

@ Bernadette, gaat dit om het verhaal wat je laatst al is op facebook had geplaatst of is dit weer nieuw?

Zelfde verhaal. :)

Mika & Sammie

Rock & Roll

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 274 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]