Het is nu di nov 21, 2017 8:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di nov 03, 2015 1:20 am 

Ik heb via googelen een opvang met rittens in de buurt gevonden. Jeeh! In het Noorden nog wel en heerlijk dichtbij.. Ze hebben ook nog eens twee nestjes, dus genoeg keuze..

Maar, ik vind verder geen informatie over deze opvang. Niet op deze site, ook niet op andere websites. Heeft iemand ervaring met een opvangcentra in Norg? Ik wil mijn ratjes wel van een goede plek halen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di nov 03, 2015 8:58 am 
Site Admin

Eline schreef:
Ze hebben ook nog eens twee nestjes, dus genoeg keuze..

Ik zie ze al een tijd adverteren op MP met 'opvangers', waarvan -in mijn ogen- verdacht vaak nestjes. De info is zo summier en verder is er niks te vinden, dus ik zou kritisch zijn. Mailen/bellen kan altijd natuurlijk, maar dan zou ik er op letten of ze wel adoptievoorwaarden hebben (en dan iets uitgebreider dan dat ratjes niet alleen mogen zitten, maar ook dingen qua kooi, verzorging en vooral dierenarts(kosten)) en ik zou zelf ook wat 'leken'vragen stellen om te testen wat voor kennis ze in huis hebben. :knikt:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 06, 2015 2:21 pm 

Ze werkt niet met contracten zegt de, nadat ik haar er Nasr vroeg. Ze is net 3 maanden bezig en na 6 maanden gaat ze kijken of ze verder wil. Ze wil kijken in hoeverre er behoefte is om in het noorden een opvang te hebben. Pas na die 6 maanden, komt er een evaluatie en dan komen er contracten. Ze heeft verder geen website alleen een mp advertentie. Misschien begint ze inderdaad echt net, maar als dat zo is, dan doe je toch onderzoek en dan kom je erachter dat Jolanda een opvanglocatie in het Noorden zoekt. Dan kun je toch beter dat doen, want dan heb je de bekende opvang naam, contacten, automatisch een website etc. Er is opvang nodig in het noorden, maar het lijkt me dat enige rattenfan bekend is met dit forum en de opvangcentra een beetje kent. Toch? Voor jezelf beginnen one. Misschien is het een superopvsng, maar misschien ook gewoon een Fokker die zich schuilt achter een opvang.

Ik denk dat ik gewoon zelf een kijkje moet nemen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 06, 2015 2:36 pm 
Site Admin

Geen contracten vind ik zo spannend nog niet, die zijn helaas toch voor de 'vorm' en totaal niet rechtsgeldig. Ik heb ze wel, maar zou niet direct zeggen dat iemand die het niet doet slecht bezig is. Maar dat iemand (opvang/rattery) doorvraagt over hoe de ratjes terechtkomen zou voor mij wel echt een vereiste zijn als ik ratjes zocht. Doet ze dat wel?

Het kan ook zijn dat iemand gewoon niet handig is met social media enzo en daarom verder niet echt als opvang geprofileerd is, maar ik zou toch wel in de gaten houden hoe vaak er met rittens wordt geadverteerd. Daar heb ik dus wel mijn twijfels bij. En als je langsgaat, check of je alles mag zien en vraag bv. naar beleid wat quarantaine, observatieperiode en eventueel niet-plaatsbare ratten betreft. Ik denk dat je dan ook meer een indruk krijgt over hoe serieus en doordacht het allemaal is. Ik juich meer opvangen alleen maar toe, maar er moet wel enige visie achter zitten vind ik zelf.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 06, 2015 6:02 pm 

Opvang Sok in Huizen heeft momenteel 16 rittens zitten.
Misschien een stukje verder reizen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 06, 2015 10:13 pm 

Het probleem is dat ik vanwege een gebroken rug, nek en bekken niet langer dan een half uur aka 40 minuten achter elkaar in de auto kan zitten en dat is al erg moeilijk en pijnlijk. Ik wil wel zelf de ratjes zien voordat ik ze neem. Ze ontmoeten, ze knuffelen, karaktertjes beetje bekijken. Een opvang of rattery ver weg is daarom voor mij geen optie.

Ik ga wel in Norg kijken; heb er een goed gevoel bij. Een ratje kost 10 voor een enkele en 17,50 voor 2 noemde ze. Toen vroeg ik of ik ook 1 ratje kon krijgen, waarop ze vroeg of ik al een andere rat had, want ratten zijn groepsdieren, dus die horen niet alleen te zijn. Nou, dat is al een pluspunt, dat ze ze niet per 1 plaatst en het klinkt verder ook allemaal goed. Ze antwoord netjes en uitgebreid op mijn vragen.

Had ook BenTheRat op marktplaats gezien, een rattery, maar ben afgeraden daar een rat te halen, dus dat gaan we dan ook niet doen :).

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 05, 2016 12:40 am 

Hoi! Ik ben net nieuw op het forum en was ook van plan om een kijkje te nemen bij de rattenopvang in Norg. Ik was benieuwd of er al ervaringen mee zijn en of je je ratjes daar nog hebt opgehaald.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 05, 2016 2:24 pm 

Ik heb er geen ervaring mee, ben wel benieuwd of dat Eline er nog geweest is.

Persoonlijk zou ik geen ratten halen bij een opvang die vaak nesten heeft en adverteerd op marktplaats (combinatie van dus)

For pets, by Mandy
http://www.forpetsbymandy.nl
https://www.facebook.com/forpetsbymandy

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jun 29, 2016 9:48 pm 

Hele late update, maar ik ben er verder niet geweest, inderdaad omdat ik toch zo mijn twijfels had bij of het echt een opvang was of niet.

Ben nog altijd in de markt voor twee ratjes. Ik neem mijn tijd :clown:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]