Het is nu zo nov 19, 2017 3:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Agressieproblemen???
BerichtGeplaatst: zo feb 21, 2016 9:55 pm 

ik had eerst twee ratten (vrouwen) van een half jaar overgenomen, Freddie en Muisje. Muisje is erg klein en een beetje een piepdoosje, maar het zijn beide super schatten. later nam ik ook Snow en Kawaii (ook meiden) over, twee ratten van van een jaar. Freddie en Muisje waren toen ongeveer even oud als hun. we hebben de twee kooien methode gebruikt voor het koppelen, Freddie en Muisje in kooi 1, Snow en Kawaii in kooi 2. een tijdje elke dag wisselen. later samen in de badkuip zetten. dat ging super goed. ik maakte de 2 kooien aan elkaar, zonder huisjes. beetje gevecht, maar gewoon het normale.

al maanden het zelfde:
Snow zit Muisje achterna. Snow is dik en groot. Muisje is dus klein. zonder huisjes in de kooi word Muisje heel vaak gebeten, soms tot groter dan een centimeter! met huisjes zorgt Snow er voor dat Muisje de huisjes niet uit komt, dus verhongerd.
oftewel: Muisje onderwerpt zich niet, maar vlucht. Snow is erg dominant, en lijkt een agressieprobleem te hebben.
het werkte niet om Snow voor een lange tijd op te sluiten in een kleine kooi, weg van de rest.

maar soms lijkt het een dag tot week goed te gaan, maar dan begint het weer van voor af aan... buiten de kooi gaat het ook goed. gelukkig hebben we de twee kooien waardoor we de twee tweetallen kunnen scheiden

Kawaii is met iedereen goed bevriend. Freddie en Snow is niet geweldig, maar kan. ik wil Kawaii soms bij Freddie en Muisje zetten, maar dan is Snow zo zielig alleen. als Freddie of Kawaii dood gaat hebben we een probleem...

wat heb ik fout gedaan? :?:
weet iemand een oplossing? :idea:

:rattenpootje: :digirat: :luierat: :rainbow: :rattenkrabbel:

PS: ratten zijn lief! :loveeyes: :luvu:

Muisje, Snow, Kawaii en Fretdie zal ik niet vergeten

Profiel  

Berichttitel: Re: Agressieproblemen???
BerichtGeplaatst: zo feb 21, 2016 10:13 pm 
Moderator

Wat je kunt proberen is ze alle vier samen in een kleine kooi te zetten. Eenzame opsluiting van één rat werkt niet, ze begrijpen niet waarom je dat doet. Als je ze bij elkaar zet in een (kleine) kooi zonder speeltjes of verstopplekjes hebben ze alleen elkaar om steun bij te zoeken. Vaak gaat dit heel goed. Ze zullen waarschijnlijk wel zielig gaan kijken maar daar hoef je je niets van aan te trekken. Vooral niet te snel terug in de grote kooi, het mag best een dag of twee duren. Succes!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 22, 2016 9:32 am 
Moderator

Lekker met zijn alle in een kleine kooi :-) Dan moeten ze het wel met elkaar doen.
Als dat een dag of wat goed gaat iets meer ruimte geven, daarna langzaam een hangmatje of huisje met meerdere openingen toevoegen.

Meestal komt het wel goed, soms blijft er een haat-liefde verhouding :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 23, 2016 3:56 pm 

Bedankt voor de tips
:digirat: :lol:

Muisje, Snow, Kawaii en Fretdie zal ik niet vergeten

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]