Okee, hoe koppig ik ook ben, montage in m'n eentje bleek inderdaad niet te doen!
Dat middelste stuk, als je de onderste voor & achterkant en de zijkanten moet bevestigen was zelfs met 4 handen nog even prutsen.
Nog een paar mogelijke valkuilen;
- Savic maakt in de gebruiksaanwijzing geen onderscheid tussen deurtjes en achterkant boven en beneden.
Maar als je hun logo discreet aan de onderkant probeert te plaatsen, blijken er ineens plastic stoppertjes te zitten op de hoeken waar je straks weer verbindings stukjes in moet doen... Gelukkig kan je die er gemakkelijk met een schroevendraaier uitwippen, om ze vervolgens op de uiteindelijke bovenkant weer in de open buisjes te stoppen.
- Over buisjes gesproken; als je de zwarte verbindingsbuisjes per ongeluk laat glippen voordat je er een schroef doorheen hebt, moet je het hele ding op z'n kop houden om ze er weer uit te krijgen....
Ik had problemen met één van de wieltjes (schroefdraad in het gat waar hij in moest was niet goed), maar daar hebben we een mouw aan gepast. Ik ga Savic er nog wel over mailen, is iets om in de gaten te houden.
En één van de pinnen die in het gat aan de achterkant moest, wees te veel naar binnen; dat was (toen ik het eenmaal in de gaten had) met een klauwhamer snel verholpen.
Het andersom monteren van de bovenkant was geen enkel probleem!
Voorlopig vind ik het heel leuk om een stel deurtjes boven m'n hoofd te hebben als ik op de bank zit (en dan kunnen ze straks met het loslopen gewoon met een laddertje oid meteen vanuit de kooi naar de bank en zelf weer terug).
De montage van die bovenkant was een fluitje van een cent, duurde misschien een kwartiertje, dus als ik het straks bv te verwarrend vind of lastig met schoonmaken, of als ik de kooi bv ergens met de achterkant tegen de muur wil zetten, kan hij vrij gemakkelijk omgedraaid worden.
Alles bij elkaar ben ik tot nu toe heel tevreden!
Een witte kooi vind ik nog wat mooier (er was een grote, witte voliere die ze in Engeland veel voor ratten gebruiken, maar die wordt niet meer gemaakt - bovendien zouden verzendkosten uit de UK ook een dure grap zijn), maar het donkerblauw vind ik ook heel aardig. Weer eens wat anders dan zwart of donkergrijs.