Het is nu wo nov 22, 2017 6:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jul 01, 2016 12:40 pm 
Opperfikkiestoker

Heeft ze niet op dit forum gezet, maar 1 ritten is overleden en 1 ritten is gewond geraakt. Het gewonde ritten houd ze in een vervoersbakje (zo'n standaard ovalen) en weigert ze na advies in een duna te zetten. Ook moet ze alleen zitten en staat het vervoerskooitje in de kooi met de andere rittens. Er is haar verteld dat dit voor alle ratten stress oplevert maar ze doet het toch zo.

Ook gaat ze de rittens niet bijvoeren met pap/CS oid omdat ze volgens de DA "groeien". Ook al hebben meerdere rattery's haar verteld dat het het beste is om zulke ukjes (die nog bij mama horen te drinken) bij te voeren weigert ze dat ook te doen.

Ik ben er dus wel een beetje klaar mee. Geef geen advies meer, want dat wordt toch in de wind geslagen of verdraaid zodat het haar goed uitkomt. Ik heb wel Rian ingelicht over dit topic en over Dapper. Die zou contact met haar opnemen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do okt 13, 2016 3:02 pm 

Ben benieuwd (bezorgd) hoe het er nu voorstaat met dapper en met de kleintjes....

Profiel  

BerichtGeplaatst: do okt 13, 2016 5:54 pm 

Een update wil ik jullie niet onthouden dus toch even een reactie van mijn kant.

Dapper is inmiddels overleden (in augustus), op een respectabele leeftijd van 2 jaar en 8 maanden. We hebben hem zoveel mogelijk aandacht gegeven tot op dat moment en is rustig heen gegaan.

Met de 4 rittens gaat het goed, ze zijn gegroeid als kool. Toen ik de gewonde ritten na herstel weer bij de rest zette is dit zonder problemen gegaan. (heb wel de introductie methode aangehouden). De herstelde ritten was juist de ritten die dominant gedrag vertoonde en niet op haar kop liet zitten. Vrij snel was de orde weer hersteld en trekken ze met elkaar op. De herstelde ritten is de meest sociale, maar ze zijn allemaal nieuwsgierig en niet agressief.

Het pootje van de herstelde ritten mocht gelukkig wel blijven zitten. Het zal altijd een mank pootje zijn, maar ze weet haar weg er goed mee te vinden in beweegt zich net zo makkelijk door de kooi als de rest.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za okt 15, 2016 6:39 pm 
Site Admin

Fijn om nog eens wat van je te horen, ook heel fijn dat het met de rittens inmiddels goed gaat! :thumbsup:
Heeft Dapper ook nog bij de rittens of bij een ander ratje gezeten uiteindelijk?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2016 10:05 am 

Jill schreef:
Fijn om nog eens wat van je te horen, ook heel fijn dat het met de rittens inmiddels goed gaat! :thumbsup:
Heeft Dapper ook nog bij de rittens of bij een ander ratje gezeten uiteindelijk?

Dapper heeft niet meer bij de rittens gezeten. Hij is overleden voordat de rittens groot genoeg waren om dit te proberen. (of goed genoeg hersteld was)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2016 12:39 pm 

Jammer dat het niet meer gelukt is om Dapper te koppelen voor de laatste weken/maanden. Wel erg prettig om je hier nog eens terug te zien en te lezen hoe het gaat met de rittens. Fijn dat het nu een stabiel groepje is en dat iedereen het goed maakt. Veel plezier met ze!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]