Het is nu do nov 23, 2017 5:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 274 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jun 19, 2016 3:08 pm 

Ik zou nooit naar Dierenkliniek Erasmusplein in Den Haag gaan met ratten. Ik vond ze al niet geweldig met mijn kat en dat is toch wel een van de meest behandelde dieren. Toen ik vroeg of ze ervaring had met ratten kreeg ik te horen 'ehm, ach, ze zijn toch niet zo anders dan andere dieren? Lijkt me niet'. Ik heb dus geen ervaring met hun behandeling van ratten, maar naar aanleiding van dat gesprek wist ik dus wel genoeg.

Ik ben tot nu toe erg tevreden met Dierenkliniek Winkelhof in Leiderdorp! Het is iets verder voor mij, maar ze weten echt waar ze mee bezig zijn en de assistente weet ook precies waar ze mensen moet inplannen met ratten. Ze vinden de diertjes echt leuk en gaan heel professioneel en kundig met ze om terwijl ze ze ook geruststellen (Arthur was bij de dierenarts in de jas gekropen en hij vond het alleen maar leuk). Ik heb tot nu toe twee AB kuurtjes gehad daar, dinsdag een castratie. Ik kan naderhand wel laten weten hoe ze daarmee om zijn gegaan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 20, 2016 3:03 pm 
Site Admin

Jill schreef:
Misschien interessant voor de mensen in omgeving Apeldoorn/Zwolle, ik heb eindelijk een praktijk hier in de buurt gevonden waar genoeg kennis van ratten is. Dierenkliniek Epe-Centrum: http://www.dierenkliniek-epe.nl/

De praktijk is netjes en modern ingericht en ik vind het team erg enthousiast en vriendelijk (ook naar de ratten!). Enige puntje is dat ze niet enkel op gasnarcose opereren. Ze gebruiken een inleidende injectie op een lage dosering en gaan dan over op gas. Dit vanwege hun visie op pijnbestrijding. Ik heb zelf toch liever enkel gasnarcose (zeker bij oudere dieren of dieren met een mindere conditie), maar ik vond dit wel acceptabel. Ik heb 3 jonge mannen daar laten castreren en dat ging prima.

Hier een update over: Inmiddels zijn ze over op enkel gasnarcose voor ratten. Een dik pluspunt dus! :D
Ik kom er nog steeds regelmatig, vraag wel naar Linda. Dit klinkt misschien vreemd, maar ze zijn met euthanasie heel goed vind ik. Kan zowel met gas als met injectie, voor het gas hebben ze een heel prettig klein bakje waar het ratje met eigen doekje in kan. Dat verloopt altijd heel prettig en rustig. Verder is het een vriendelijk en betrokken team en staan ze ook altijd open voor input van de eigenaar, wat ik ook erg belangrijk vind.

Ik heb na de vorige post nog wat mannen laten castreren en met spoed een ouder dametje met baarmoederontsteking. Dat was toen nog met inleidende injectie, maar hebben ze erg netjes en goed gedaan. Een pluspunt vind ik ook dat ze echo hebben. Al met al wel een praktijk waar je met de meeste kwaaltjes en operaties bij ratten goed terecht kunt. :knikt:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 20, 2016 7:36 pm 

Ook goede pijnstilling nu ze alleen met gas opereren ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 20, 2016 7:44 pm 
Site Admin

Ja, buprecare. :knikt:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 274 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]