Het is nu vr nov 24, 2017 10:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo nov 20, 2016 10:33 pm 

Heeey, ik heb sinds vanochtend 3 vrouwtjes rittens, en ik ben er zo blij mee! Ze zijn zo super lief.

Maar ik had ook een vraag, ik had als reiskooitje een oude hamster kooi, zo'n simpele balk vorming kooi, maar deze is wat roestig op sommige plekken en ik zou hem graag over willen spuiten. Eerst alles eraf schuren en dan met gekleurde spuitverf "vernieuwen". De plastic bak zou ik dan ook een nieuw kleurtje willen geven, maar kan dit kwaad? Of welke verf moet ik gebruiken? Het moet wel een spuitbus zijn, maar wat moet er niet in zitten? En wat juist wel? Hoe lang moet het drogen? Kan ik autolak gebruiken? Of velgenspray? Of iets totaal anders?
Groetjesss :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 20, 2016 11:43 pm 
Opperfikkiestoker

Als het niet al te roestig is, zou ik het gewoon zo laten :clown:

Tralies, die zijn van metaal ga ik vanuit? Ik heb mijn loopwielen (van metaal) ook wel eens opnieuw overgespoten (omdat deze helemaal roest waren). Ik heb het gewoon met een metaalverf gedaan. Dan heel goed laten drogen/uitharden/uit'stinken'. Echt wel een paar weken volgens mij. Ook even kijken of de verf giftig is bij aflikken, maar volgens mij is dat bij (opgedroogde) metaalverf meestal niet. Als deze nog niet goed droog is natuurlijk wel!
Als je extreme tralieknagers hebt zou ik het afraden. Dan heb je een kans dat ze het binnenkrijgen doordat ze de verf eraf knagen. Een knaagje een keer is wat anders dan ratjes die veel aan de tralies knagen. Dan is het risico op verf binnenkrijgen (en grotere hoeveelheden) veel groter. En dat is een risico wat ik niet zo willen nemen.

Onderbak zou ik niet verven.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma nov 21, 2016 9:37 am 
Site Admin

Wat Vera zegt. :knikt: Daarbij vind ik vaak duna's en andere kleine kooitjes voor een paar euro op Marktplaats of kringloopwinkels, dat zou me de moeite van overspuiten helemaal niet waard zijn. Naast het risico, dat zou ik zeker met een onderbak niet nemen. Niet gezond voor ze als ze daar aan gaan knagen. :)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]