Het is nu vr nov 24, 2017 3:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ratjes drinken weinig
BerichtGeplaatst: vr dec 02, 2016 11:21 pm 

Ik heb sinds afgelopen woensdag 2 ratjes van ongeveer 2 maanden oud allebei. Ik heb een waterflesje hangen maar ze drinken hier niks uit. Ik heb nu ook maar een bakje met water opgehangen. Ook heb ik wat extra komkommer gegeven voor het vocht.
Het flesje is niet kapot.
Iemand enig idee wat ik moet doen en of ik me zorgen moet maken?
Dankjewel alvast

Profiel  

BerichtGeplaatst: za dec 03, 2016 3:39 am 
Opperfikkiestoker

Heb je al eens geprobeerd het flesje niet volledig te vullen en dan met stift een streep te zetten hoe vol het flesje zit? Dan kun je makkelijk controleren of er water uit gaat. Maar dan moet je ze geen komkommer/vochtige dingen geven.
Waar komen de ratjes vandaan en hadden ze daar ook gewoon een drinkflesje? Als dat zo is zou ik me niet zo'n zorgen maken.

Ook als ze nog geen flesje gewent zijn, leren ze het vaak snel genoeg. Maar dan is het wel zinvol om even het water niveau van het flesje in de gaten te houden. Ik heb geen idee hoeveel ratten drinken normaal, ik heb een groep van 10-15 ratten en me nog nooit zorgen gemaakt over het drinken.

eventueel kun je er ook een keer een drupje limonade siroop in doen, het is dan wat zoeter (dus meestal lekkerder) en ze zullen er dan misschien sneller/eerder/meer van drinken en dan weet jij zeker dat ze het snappen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za dec 03, 2016 8:43 am 
Moderator

Ratten drinken ook niet heel erg veel....iets Van 10-15 ml per dag per rat.

Wij hebben sowieso altijd 2 flesjes hangen voor het geval eentje defect is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma dec 05, 2016 7:31 pm 
Moderator

Probeer echt even of er water uit het tuitje komt door er met je vinger overheen te wrijven. Soms zit het kogeltje vast en komt er echt niets uit!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 21, 2017 11:18 am 

Ik heb nu 5 ratjes, ben druk bezig met koppelen! Ik heb al eerder 5 gehad en die deden samen met 2 flesjes. ratten drinken niet denderend veel, het kan soms inderdaad lijken alsof ze niks gehad hebben. Ik heb meegemaakt dat een rat in 1 dag een nieuw soort drinkfles wist te gebruiken, ik vermoed niet dat het daaraan kan liggen. Bakjes water zijn niet echt een goed idee, het water raakt erg snel vervuild. Maak de flesjes wekelijks schoon met heet water, dan worden ze goed schoon. Er kan dan ook moeilijker vuil ophopen. Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt! :-)

Muisje, Snow, Kawaii en Fretdie zal ik niet vergeten

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]