Hoi, sorry voor de radiostilte. Hier gaat het helaas niet best.
De gedachte aan gal/nierstenen heb ik ook gehad. Hij had gisteravond echt van die typische koliekpijnen met pijnscheuten bewegingsdrang. En hij wilde weer het liefst op een koude ondergrond liggen. Dat herken ik ook nog wel van mijn stages op de spoedeisende hulp, dat mensen dan aangaven dat ze het comfortabelst lagen op de koude badkamervloer.
DA kon gisteravond eigenlijk niets voor hem doen (AB en pijnstilling had hij nog, hij was niet benauwd), en uiteindelijk werd hij wel rustiger. Vandaag zien we hem langzaam afglijden. Hij heeft geen pijn meer, ligt rustig op een schapenvacht onder een fleecedekentje op de bank, maar reageert steeds minder. Drinkt niet meer, eet niet meer, ook niet zij favoriete dingen. Hij ruikt nu ook vreemd, ziek, en koelt langzaam af. Vandaag weer contact gehad met onze eigen DA, maar het lijkt toch echt een aflopende zaak. Inslapen mag, maar lijkt ons ook weer stressvol in zo'n dierenartspraktijk, dus zolang hij geen pijn heeft houden we hem hier.
Wij lopen al de hele dag te snotteren met zijn tweeën. Je 'mag' natuurlijk eigenlijk geen favorieten hebben, maar dit was echt ons knuffelbeestje. En ik maak me ook zorgen om zijn broer. Die is er natuurlijk ook niet voor gemaakt om alleen te zijn

Bedankt voor het meedenken & ik hou jullie op de hoogte.