Het is nu za nov 25, 2017 3:58 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 2 ratjes
BerichtGeplaatst: za apr 15, 2017 3:53 pm 

Hallo

Ik heb eergister een ratje gekocht bij dierenwinkel (fout 1) . ik heb er toen 1 gekocht ( fout 2) . ik merkte aan haar dat ze schuw en teruggetrokken was dus ik wist meteen ze mist een maatje . nu ben ik erachter gekomen dat bij en rattery beter is dan een dierenwinkel . toch heb ik mijn 2e ratje bij dezelfde dierenwinkel gekocht om 2 redenen . 1 ze kennen elkaar al. + dan had mijn ratje vandaag al een maatje van dezelfde leeftijd . ze zitten nu bij elkaar en het gaat super goed ! Ik zie ze alletwee opbloeien en ze spelen al lekker met elkaar. Voor mijn gevoel was dit een betere keuze dan op een nestje van een rattery te wachten ( niet voor de ongeduldheid van mij maar voor het feit dat mijn ratje anders al die tijd alleen is ) ben ik nu een slechte ratteneigenaar of was dit het beste wat ik nu voor ze kon doen ?

Profiel  

Berichttitel: Re: 2 ratjes
BerichtGeplaatst: za apr 15, 2017 7:18 pm 
Site Admin

Het ideale scenario was natuurlijk geweest dat je je had ingelezen voor je ratjes had aangeschaft. :knikt: Door ratjes te kopen in de dierenwinkel heb je de broodfok gesteund, met elke aankoop zijn zij gestimuleerd om hun nare praktijken voort te zetten. Voor de toekomst kan ik je dus zeker aanraden wel naar een opvang of rattery te gaan.

Voor nu heb je echter goed gehandeld; ratjes horen niet alleen en lang moeten wachten op gezelschap was niet in het belang van het eerste ratje geweest. Een alternatief was een opvangritten geweest, maar het belangrijkst is dat ze nu samen zijn dus dat heb je prima gedaan.

Omdat ze uit een dierenwinkel komen kan het wel zijn dat ze nog wat klein/licht zijn. Zorg dat je ze hoogwaardig onbeperkt voer geeft en rittens hebben extra eiwitten nodig. Behandelen tegen parasieten is ook wijs, gezien hun afkomst zullen ze zeker iets bij zich dragen. Als je laat weten hoe oud ze ongeveer zijn en wat ze wegen (keukenweegschaaltje is daar handig voor) kunnen we je laten weten welk middel en welke dosering je daar voor nodig hebt. :-)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]