Het is nu za nov 18, 2017 12:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Voedselallergie?
BerichtGeplaatst: do apr 27, 2017 6:44 pm 

Te vroeg gejuicht :snik: net Tony en Midas weer uit elkaar moeten halen. Raak een beetje ten einde raad.. Midas blijft uitdagen. Tony reageerde tot gisteravond vrij relaxed maar pikt het nu toch niet meer. Gevolg is dat Tony ook chagrijnig gaat doen tegen Vos...

Iemand nog tips? Intro herhalen misschien? Of zijn we nu echt te ongeduldig (ze zijn afgelopen vrijdag dus geopereerd)?

Midas lijkt echt het probleem...

Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 27, 2017 7:21 pm 
Site Admin

Het heeft waarschijnlijk wat tijd nodig. Die hormonen zijn niet direct tot rust gekomen, dat duurt zo een week of 4. Mannen die ik om gedragsredenen laat castreren introduceer ik daarom ook meestal pas na 3-4 weken bij anderen. Dat doe ik niet altijd als ze nog samen zaten en ik er heel vroeg bij was, maar in jouw geval hebben ze al wel behoorlijke spanning onderling gehad en dat onthouden ze wel.

Je zou voor nu kunnen kijken wat het doet als je Midas even apart zet (hoe sneu ook). Als het tussen Tony en Vos goed blijft gaan zou ik Midas er over een week of 2 weer bij zetten, wel weer volgens alle stappen van een intro. Als Tony ook moeite met Vos blijft houden moeten ze misschien allemaal even apart tot de castratie maximaal effect heeft. Elke aanvaring is een stap verder verwijderd van succes, dus wacht niet te lang met apart zetten als de spanning blijft.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 27, 2017 8:03 pm 

Bedankt voor je snelle antwoord Jill! Net uitgebreid met Tony geknuffeld en die heeft een vers wondje op zn flank :( lijkt niet echt op een bijtwond, eerder alsof er een stuk huid is meegekomen met uitgetrokken haar. Er lag ook haar op de bank waar ik ze uit elkaar had gehaald.

Midas apart zetten is sneu, maar misschien toch nodig inderdaad. Zou het een idee zijn om Vos te laten 'rouleren' als het ware? Bijv. Overdag bij Midas en en 's avonds en 's nachts weer bij Tony? Of om de dag? Buitenspelen dus sowieso maar apart... we gaan het proberen. Alles om de rust weer terug te laten keren..

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 10, 2017 2:45 pm 

Even een update! Na 2,5 week minimaal contact tussen Tony en Midas gister de eerste her-intro op echt neutraal terrein (in de badkuip - een aparte kamer hebben we helaas niet tot onze beschikking - uiteraard bekleed met een kleedje en met een klein buffet gekookte pasta). Ze vonden het niet zo leuk, oordelend naar de stresskeutels en het feit dat de pasta bijna niet aangeraakt werd. Het goede nieuws is echter dat er nul agressie was, en iedereen na 30 minuten veilig bij elkaar was gekropen.

Vanavond of anders morgen schrobben we de kooi en gaan we verder. We hopen dit weekend de vrede grotendeels weer te hebben hersteld. :aai:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 10, 2017 6:26 pm 
Moderator

Ha, dat gaat de goede kant op!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 10, 2017 10:15 pm 

Plaatje hoort erbij natuurlijk!

Afbeelding

Tony op de voorgrond, Midas met de Bowie-bliksemschicht op zn koppie en Vos had zich er half tussen gewurmd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 11, 2017 10:41 am 
Moderator

:loveeyes:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 13, 2017 11:30 am 

Mooie kerels hoor. :knikt:
Ik gebruik ook de badkuip in dit soort eigenwijze gevallen, zelfs zonder kleedje en pastabuffet. Ze hebben bij jullie echt de luxe-variant gekregen, dus voel je vooral niet schuldig. ;) Ben benieuwd of het nu voorgoed rustig wordt. Kerels doen meestal niet zo lang moeilijk (in tegenstelling tot de dames die rustig een maandje dooretteren voor het evenwicht ontstaat :roll: ).

Profiel  

BerichtGeplaatst: za mei 13, 2017 10:34 pm 

Dank! Wij vinden ze natuurlijk ook prachtig :knikt: In de kooi gaat alles goed! Na 2 dagen saai met alleen een open hangmat om mee te spelen (en de bodembedekking van de kooi: van een gevouwen fleecedeken kan je fantastische holletjes maken...) vandaag de kleine kooi gekoppeld.

Die koppelconstructie gaf eerder gezeur: Tony claimde het als zijn territorium. We hebben het renwiel er nu ingezet: hij heeft nauwelijks ineteresse in dat ding en Vos & Midas zijn er gek op. Midas is er niet weg te slaan :hond:

Goed nieuws dus, maar samen buitenspelen durven we nog niet aan: onder de bank lijkt ook een hoek te zitten waar om gestreden werd, en daar kunnen we niet zo makkelijk ingrijpen. We denken nu aan een grondige schoonmaakactie met eucalyptusolie oid.

Maar eerst de kooi maar weer volledig inrichten :roll:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 14, 2017 12:26 pm 
Moderator

Klinkt heel goed! Gewoon rustigaan verder uitbouwen, het heeft geen haast. Als iets goed lijkt te werken dan kun je dat rustig een weekje zo laten hoor voor je verder gaat.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 15, 2017 7:57 pm 

Wees voorzichtig met eucalyptusolie e.d.Ratten hebben veel gevoeliger luchtwegen dan wij; van muntolie en eucalyptusolie kunnen ze flink last krijgen. Als je persé meer wil doen dan alleen een sopje pak dan vanille of een ander onschuldig luchtje. Al denk ik persoonlijk dat je daarmee alleen bereikt dat ze er alledrie niet meer willen zitten. :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 24, 2017 9:12 am 

Thanks voor de tip bikkeltje, houden we in ons achterhoofd! Inmiddels hebben we besloten om de bank af te timmeren komend weekend, kunnen ze er niet onder om ruzie te maken en voor ons ook makkelijker schoon te houden (althans, het wordt dan minder gauw vies)..

Ruzie maken ze trouwens helemaal niet meer. Tony en Midas hebben zelfs zo enorm vrede gesticht dat Midas gister samen met Tony lag te slapen in Tony's 'fort' (oud omgekeerd fruitkrat waar een grote plant op staat, aan de achterkant een stuk uitgeknaagd zodat de ingang voldoende meegroeide naarmate Tony ouder werd). Sinds James was overleden was Tony daar nogal territoriaal over, hoe vaak en grondig we de boel ook schoon maakten. Nu niet meer dus :)

Ik denk ook dat het helpt dat Midas sinds zondag naar honingzalf ruikt (ik zou mensen die naar snoep ruiken zelf ook leuker vinden, denk ik). We weten nog steeds niet precies wat er gebeurd is, maar Midas had zondag ineens een ronde necrotisch plek op zijn scrotum. Die zwarte, dode huid liet los en daar kwam een 'mooi' rond gat onder vandaan. Niet ontstoken, geen bloed, maar wel een gat... op naar de spoed dus maar.

Opnieuw hechten was geen optie, een maand na castratie, en ook omdater geen bloedige wondranden waren. Carpofen meegekregen en 3x per dag smeren met honingzalf. Vrijdag hebben we controle bij onze 'eigen' DA. Het zou kunnen dat 1 van de oplosbare hechtingen niet goed is opgelost. Een bijtwond of ruptuur past niet bij de vorm van de wond en het beloop met de necrotische 'kap'.

Wond heelt nu mooi, groeit hard dicht. Mocht er interesse zijn, dan kan ik ook nog een foto plaatsen hier van hoe het er zondag uit zag.

Afijn, nog niet helemaal uit de zorgen, dus, maar het gaat de goede kant op. Mijn vriend heeft ondertussen het idee opgevat dat het castreren en insmeren van honingzalf van alle wereldleiders een goede stap richting wereldvrede zou zijn ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 24, 2017 7:12 pm 
Moderator

:whaha: Misschien heeft je vriend hier wel helemaal gelijk in!
Fijn dat het beter gaat met de mannen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo mei 28, 2017 2:14 pm 

:stupid: Mag ik een suggestie doen met welke wereldleider we beginnen? (Juist... :twisted: )

Sommige ratten reageren minder goed op de hechtdraad. Dat gaat ontsteken, al dan niet met necrose, abcesvorming of vochtopbouw in de diepere lagen van de wond. En dan zijn er ook altijd van die fuifnummers die de ellende maar liever voor zijn en direct de hechtingen er weer uit knagen, met prachtige gaten tot gevolg. :roll: Over het algemeen groeien dergelijke gaten vanzelf weer dicht. Met honingzalf hou je de boel ook voldoende ontsmet, meer is zelden nodig. In mijn ervaring is dit iets ratgebondens; de een heeft het wel, en dan ook standaard elke keer, de ander nooit. Het voordeel is wel dat je het van Midas nu weet. Mocht hij ooit weer onder het mes moeten dan kun je er rekening mee houden door anders te hechten of alleen te lijmen (indien mogelijk). Ik heb in een extreem geval (had de hechtingen er doorgaans al weer uit geknaagd nog voor we thuis waren) wel eens helemaal niet laten hechten, en dat was een behoorlijke tumor dus een flinke wond. 3x daags honingzalf en pijnstilling, groeide gewoon weer dicht.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 29, 2017 2:50 pm 

:fluiten: Wij hadden ook al zo'n idee wie van de wereldleiders vooraan in de rij mocht...

Midas is inderdaad abcesgevoelig, zo bleek woensdagavond... Hij had een extra (zwarte) bult op zijn buik gekweekt, geen idee hoe hij dat nou weer voor elkaar heeft gekregen. Controle bij de DA werd dus vervroegd: een halve mL pus eruit, en gestart met doxycycline, ook omdat de wond op zijn scrotum er toch net iets minder fris uit begon te zien ondanks dat ie heel hard slonk. We smeren ook nog steeds.

Woensdagochtend is ie officieel klaar met de kuur, maar als er dan toch nog wat open wond over is ga ik overleggen of ik niet nog een paar dagen mag verlengen. Herbesmetting zou zonde zijn, heb liever dat het helemaal goed dicht zit, dan kan er écht geen bacterie meer bij.

Hij heet zn streken wel weer terug, in elk geval. De kamerplanten worden weer uitgegraven als ik éven niet oplet. Ruzie is er nog steeds niet, ondanks die hervonden energie :) Ze liggen nu weer met zn drieën op één pluizige hoop in de dubbeldekkerhangmat. Met 30 graden buiten.... Mij niet gezien.

Nog een plaatje van de vrede in het zelfgebouwde hol (Tony links, Midas rechts):

Afbeelding

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]