Het is nu za nov 25, 2017 2:20 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Voedselallergie?
BerichtGeplaatst: ma mei 29, 2017 2:54 pm 

Oh en Bikkeltje, die abcesgevoeligheid, is dat iets om aan de rattery waar we hem vandaag hebben te melden? Als het bij de ene rat uit het nest voorkomt, dan ook bij zijn broers/zusjes? Of is het in jouw beleving echt een individueel ding?

We gaan er in elk geval rekening mee houden bij eventuele volgende operaties, al hoop ik natuurlijk dat dat niet aan de orde zal zijn... :thumbsup:

Profiel  

Berichttitel: Re: Voedselallergie?
BerichtGeplaatst: za jun 03, 2017 7:02 am 

Wat een schitterende foto. :loveeyes: Fijn dat dat stel eindelijk snapt dat samen toch echt leuker is dan alleen.
Ik heb zelf nog nooit gemerkt dat gevoeligheid voor hechtdraad als een soort familiekwaal voorkomt. Het kan maar zo dat meerdere ratten uit één nest het hebben, maar dan denk ik eerder aan stom toeval of genetisch wel heel erg op elkaar lijken.

Abcesgevoeligheid kan wel degelijk als familiekwaal voorkomen, vooral bij de mannen in een nest. Tot en met de voorkeursplaats van de abcessen op het lichaam aan toe. Maar dat is compleet iets anders dan gevoeligheid voor hechtdraad, hoewel het een het ander uiteraard niet uitsluit. En ik me ook voor kan stellen dat een abcesgevoelige rat ook reageert op hechtdraad.
Je kunt het voor de zekerheid doorgeven aan de rattery, maar ik vermoed dat er niet veel mee gedaan zal worden. Het lijkt me geen uitsluitcriterium voor de fok, en de andere baasjes waarschuwen zie ik eerlijk gezegd ook zo snel niet gebeuren. Niet iedereen is hier zo alert op (en heeft genoeg medische kennis om het te kunnen begrijpen) als jullie. :confused:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]